Spec C: a legkeményebb utcai Impreza

2009.07.23. 14:23

Az amúgy is brutális WRX STi N csoportos versenyváltozata alapján készül utcai autó a Subaru házi tuningcégénél. A rossz hír, hogy csak Japánban lesz kapható, korlátozott mennyiségben.

A Subaru ugyan elhagyta a rali-világbajnokságot, de az Impreza WRX STi-ben még mindig ott rejtőzik a vérbeli versenyautó. A spec C változat ebből mutat egy picivel többet. Ahogy a többi japán belpiacos STi-ben, itt is a kétliteres blokkot használták, méghozzá ugyanazt a változatát, amellyel a gyártól megvásárolható N csoportos versenygépben is használnak. A motor 308 lóerős, a maximális nyomatéka pedig 422 Nm, ami megdöbbentően jó érték. Összehasonlításképp: az Európában kapható változatba 2,5 literes, 300 lóerős motort szerelnek 407 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ekkora teljesítmény eléréséhez már kell néhány komolyabb trükk: például vízpermet-hűtésű töltőlevegő-hűtő, átprogramozott elektronikus vezérlőegység, és egy áttervezett turbófeltöltő.

Az erősebb motor azonban csak egy kis része a csomagnak. Az autót vagy 70 kilogrammal sikerült könnyebbé tenni, többek közt vékonyabb üvegek, kisebb akkumulátor és alumínium motorháztető alkalmazásával. Ezen kívül speciálisan ehhez a sorozathoz készültek a 18 hüvelykes alufelnik, amelyekre Bridgestone Potenza RE070-es gumik kerülnek gyárilag. Módosítottak a hajtásláncon is - hátulra nagy teherbírású mechanikus önzáró differenciálmű került, és javítottak a fékrendszer teljesítményén is.

A spec C-t a Subaru főleg olyan megszállottaknak szánja, akik hétvégente versenypályák nyílt napjain vezetik le a felszültséget - talán ezért sem készül belőle túl sok. Összesen 900 példányt gyártanak az STi-nél.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.