PSA-Fiat közös egyterű

2001.06.13. 14:27

 
   
   

A két cég várhatóan jövő tavasszal mutatja be közös egyterűit, amelyek a Fiat Ulysse/Peugeot 806/Citroen Synergie triót váltják le. A Lancia Zeta változatot a hírek szerint törlik a sorozatból, míg a Fiat változat nevet változtat. A Peugeot 807-es, a Citroen pedig a hírek szerint C7 néven mutatja be saját változatait. Az autó természetesen a jelenlegi formai megoldásokat követi, a rajzok szerint hatalmas ablakok, és emelkedő övvonal jellemzi majd, emellett az orrkiképzés a három változatnál sokkal inkább eltér majd, mint az előd esetében. Az egyéni formák belül, a műszerfalon is folytatódnak, a három változatban csak a műszerfalra helyezett váltókar marad közös, a többi részletet külön dolgozzák ki a gyártók. Ahogy manapság szokásos, az autó nagyobb lesz elődjénél, ennek következtében egyes változatokba akár nyolcan is elférnek majd. Az új egyterű természetesen számtalan kényelmi és biztonsági berendezést kap, amelyek manapság már elengedhetetlenek az egyre élesebb piaci versenyben: lesz beépített navigációs és kommunikációs rendszer, elektronikus fékerőelosztás, fékasszisztens, menetstabilizáló elektronika, megszámlálhatatlan légzsák elöl, és oldalt, és még sorolhatnánk. A passzív biztonság növelésére is nagy hangsúlyt fektettek a fejlesztők, így az autó karosszériája jóval merevebb lesz, mint az elődé, ami a menettulajdonságokat is jótékonyan befolyásolja. A motorkínálat is megújul, a 2 literes négyhengeres és 3 literes V6-os benzines egységek mellett három PSA dízelmotor teljesít majd szolgálatot az autókban, 2, 2.2, és 2.7 liter lökettérfogattal. Ez utóbbi egy V6-os lesz, amelyet a Forddal közösen fejleszt a PSA.