Kicsi a bors...

2001.06.22. 07:29

 
   
   

Az MG Le Mansban mutatta be az MGF modell eddigi legerősebb változatát, az XPower 500-at, amely a nevében szereplő nagyságú ménessel riogatja a konkurenciát. A széria MGF megerősített vázszerkezete köré vérbeli versenyautót épített az MG sportosztálya. A motor megegyezik a 24 órás versenyen indított prototípus XP kódjelű 2 literes négyhengeresével, amelyből turbófeltöltéssel csikarták ki a gigászi teljesítményt. Az 500 lóerőt hatsebességes X-Trac versenyváltó továbbítja a kerekekre, amelyek elől 225/35-ös, hátul 265/35-ös méretjelzésű abroncsokból, és az MG saját fejlesztésű 17 hüvelykes alufelnijeiből állnak. A megfelelő úttartás elérése érdekében az autó futóművét is átdolgozták, elől 100, hátul 150 mm-el nőtt a nyomtáv. A megfelelő lassulásról nagyobb átmérőjű féktárcsák, és négydugattyús AP féknyergek gondoskodnak. Sajnos az autó egyedi darab marad, az MG alapvetően demonstrációs céllal építette az Extreme sorozat első tagjaként, amelyet később a ZT, ZS, és ZR modellek szupersportos bemutatóváltozatai követnek. Rob Oldaker, az MG Rover fejlesztési igazgatója szerint "Az MGF X Power 500 annak a jövőnek az illusztrációja, amelyet az MG-nek szánunk. Ez az autó méltó vetélytársa lehetne a világ leggyorsabb sportkocsijainak, ahogy hamarosan az MG márkát is a legjobbak közt emlegethetjük".

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.