![]() |
|
![]() |
![]() |
Hónapok találgatásait lezárva a BMW Genfben
végül bejelentette, hogy 1-es és 6-os sorozatuk is életre kel. Bár
a hivatalos információk elég szűkösek, azért össze lehet rakni
valamiféle képet, hogy milyen is lesz a két új sorozat.
Ami már biztos, hogy az 1-es nem lesz sem új Isetta, sem új
2002-es, inkább egy igazi BMW tulajdonságokat felvonultató, mégis
nagyközönség számára is elérhető autó, ami kitölti a Mini és a 3-as
között lévő űrt. Az 1-est egy teljesen új, hátsókerék-hajtású
padlólemezre építik és angliai gyártású motorok kerülnek majd bele,
1.2 literestől a kétliteres turbóig.
A 6-os sorozat ezzel szemben feltámasztja az
egy-két évtizeddel korábbi szériát, amikor a 6-os szám a Grand
Touring modelleket jelölte. Az ötös padlólemezére épül, de külseje
egyértelműen megkülönbözteti attól. Lapos orra, kinyúló
kerékdobjai, és a motorháztető folytatásaként lapos szögben álló
szélvédője világossá teszik, hogy nem egy sima 5-ös kupéról van
szó. Az
E63-asba várható motor az M5-ös 400 lóerős egysége, de
pletykálkodnak a motor 450 lóerőre piszkált változatáról is, az
M6-os részére. Váltóból hatsebességes kézi, és hatsebességes
Steptronicra számíthatunk, és az M-változat minden valószínűség
szerint megkapja a 2002-ben az M3-asban bemutatkozó hatfokozatú
szekvenciális kéziváltót. A felfüggesztés könnyített alumínium
egységeket tartalmazó MacPherson rendszerű lesz.
Egy évvel a kupé piacra lépésre után jön majd az E64, a
modell kabrió változata.
