BMW 1 és 6

2001.07.31. 13:28

 
   
   

Hónapok találgatásait lezárva a BMW Genfben végül bejelentette, hogy 1-es és 6-os sorozatuk is életre kel. Bár a hivatalos információk elég szűkösek, azért össze lehet rakni valamiféle képet, hogy milyen is lesz a két új sorozat.
Ami már biztos, hogy az 1-es nem lesz sem új Isetta, sem új 2002-es, inkább egy igazi BMW tulajdonságokat felvonultató, mégis nagyközönség számára is elérhető autó, ami kitölti a Mini és a 3-as között lévő űrt. Az 1-est egy teljesen új, hátsókerék-hajtású padlólemezre építik és angliai gyártású motorok kerülnek majd bele, 1.2 literestől a kétliteres turbóig.

A 6-os sorozat ezzel szemben feltámasztja az egy-két évtizeddel korábbi szériát, amikor a 6-os szám a Grand Touring modelleket jelölte. Az ötös padlólemezére épül, de külseje egyértelműen megkülönbözteti attól. Lapos orra, kinyúló kerékdobjai, és a motorháztető folytatásaként lapos szögben álló szélvédője világossá teszik, hogy nem egy sima 5-ös kupéról van szó. Az E63-asba várható motor az M5-ös 400 lóerős egysége, de pletykálkodnak a motor 450 lóerőre piszkált változatáról is, az M6-os részére. Váltóból hatsebességes kézi, és hatsebességes Steptronicra számíthatunk, és az M-változat minden valószínűség szerint megkapja a 2002-ben az M3-asban bemutatkozó hatfokozatú szekvenciális kéziváltót. A felfüggesztés könnyített alumínium egységeket tartalmazó MacPherson rendszerű lesz.
Egy évvel a kupé piacra lépésre után jön majd az E64, a modell kabrió változata.