A Hyundai is beszáll az üzemanyagcella-versenybe

2001.08.17. 16:08

 
   
   

Dél-Korea elsőszámú autógyártója is megkezdte saját üzemanyagcellás rendszerének tesztjeit, méghozzá nem kisebb céllal, mint hogy 2005-re sorozatérett hidrogénhajtású autóval léphessen a közönség elé. Az első prototípust egy Santa Fe terepjáróba építették be, amely így tiszta hidrogénnel üzemel, és egy töltéssel 400 km-t képes megtenni. Egyelőre a Hyundai prototípusa is az üzemanyagcellás autók tipikus gyermekbetegségeivel küszködik: az egység nehéz, drága, és viszonylag kis teljesítményű, a feltöltés, és a hidrogén tárolása pedig bonyolult megoldásokat kíván. A nagyobb gyártók, mint a GM érdekes módon sokkal óvatosabb határidőket szabnak a sorozatgyártású üzemanyagcellás autók gyártására: 2008-2010 körül tervezik az első bemutatókat, igaz, addigra elkészülhet a GM-féle benzin-hidrogén átalakító, amely sokat segíthet az ígéretes hajtásrendszer elterjesztésében.