BMW és Mini újdonságok Frankfurtra

2001.09.06. 15:25

A bajor gyártó több meglepetést is tartogat az őszi autós seregszemlére. A legfontosabb újdonságok természetesen az új zászlóshajó, a 7-es sorozat, az átdolgozott 3-as, és az M3 CSL lesznek, de ezekről már esett szó a Totalcar hasábjain. Amiről viszont nem, az a Mini és a BMW két új hidrogénhajtású tanulmányautója, és az X5 új motorral felszerelt csúcsmodellje.

 
   
   

A 745h jelzésű autót az új 7-esből alakították át, hasonlóan a tavalyi 750hL-hez: hagyományos, belső égésű motor hajtja, ám az üzemanyag tiszta hidrogén, így a károsanyag-kibocsátás minimális. Sajnos a tiszta üzem nem kedvez a V8-as motor teljesítményének: a 4,5 literes egység mindössze 184 lóerőt teljesít, így az autó végsebessége 215 km/h. A hidrogént a csomagtartóban helyezték el nagynyomású tartályokban, amelyekben 300 km-re elegendő üzemanyag fér el.

 
   
   

Hasonló a Mini "hidrogénezett" változata is, bár ebben az esetben semmilyen konkrét adatot nem közölt a cég, csupán annyit jegyez meg a közlemény, hogy az autó 1,6 literes motorja csaknem ugyanolyan erős maradt, mint a benzines változat. A hidrogénhajtású Mini teljes értékű kisautó, mivel a hidrogéntartályt a hátsó ülések alatt helyezték el, így nem foglal helyet a csomagtérből.

 
   
   

Végül nem feledkezhetünk meg az X5 hobbiterepjáró új, sportosan dinamikus változatáról sem. Az X5 4.6is jelzésű autót 4,6 literes V8-as motor mozgatja, akár 347 lóerőt szabadítva a négy kerékre, így az autó gyorsulása 6,5 másodperc 0-ról 100 km/h-ra, végsebességét pedig 240 km/h-ban korlátozza az elektronika. A hatalmas teljesítményhez alacsonyabb, és sportosabb hangolású futómű tartozik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.