A bajor gyártó több meglepetést is tartogat az őszi autós
seregszemlére. A legfontosabb újdonságok természetesen az új
zászlóshajó, a
7-es sorozat, az átdolgozott 3-as, és az M3 CSL lesznek, de
ezekről már esett szó a Totalcar hasábjain. Amiről viszont nem, az a
Mini és a BMW két új hidrogénhajtású tanulmányautója, és az X5 új
motorral felszerelt csúcsmodellje.
A 745h jelzésű autót az új 7-esből alakították
át, hasonlóan a tavalyi 750hL-hez: hagyományos, belső égésű motor
hajtja, ám az üzemanyag tiszta hidrogén, így a
károsanyag-kibocsátás minimális. Sajnos a tiszta üzem
nem kedvez a V8-as motor teljesítményének: a 4,5 literes egység
mindössze 184 lóerőt teljesít, így az autó végsebessége 215
km/h. A hidrogént a csomagtartóban helyezték el nagynyomású
tartályokban, amelyekben 300 km-re elegendő üzemanyag fér el.
Hasonló a Mini "hidrogénezett" változata is,
bár ebben az esetben semmilyen konkrét adatot nem közölt a cég,
csupán annyit jegyez meg a közlemény, hogy az autó 1,6 literes
motorja csaknem ugyanolyan erős maradt, mint a benzines változat. A
hidrogénhajtású Mini
teljes értékű kisautó, mivel a hidrogéntartályt a hátsó
ülések alatt helyezték el, így nem foglal helyet a csomagtérből.
Végül nem feledkezhetünk meg az X5 hobbiterepjáró új, sportosan dinamikus változatáról sem. Az X5 4.6is jelzésű autót 4,6 literes V8-as motor mozgatja, akár 347 lóerőt szabadítva a négy kerékre, így az autó gyorsulása 6,5 másodperc 0-ról 100 km/h-ra, végsebességét pedig 240 km/h-ban korlátozza az elektronika. A hatalmas teljesítményhez alacsonyabb, és sportosabb hangolású futómű tartozik.