Jaguar F-type középmotorral?

2001.09.11. 11:11

 
   
   

A 2000-ben leleplezett koncepcióval ellentétben a brit cég 2004-ben bemutatkozó kis sportkocsijának motorja a vezető mögött kap helyet. A hivatalos közlés ugyan nem erősítette meg a hírt, csak azt erősítette meg, hogy még nincs végleges döntés a motor elrendezését illetően, ugyanakkor a fejlesztésben résztvevő beszállítóktól kiszivárgott információk szerint a középmotoros változat kerül gyártásba három év múlva. A döntés egyik oka az lehet, hogy az eredeti, orrmotoros, hátsókerék-hajtású forma sokkal több új alkatrész kifejlesztését igényelné, mint egy középmotoros változat. Az alumínium karosszériás roadsterről számos pletyka kering, így egyesek tudni vélik, hogy az autó négy motorváltozattal kerül forgalomba: a csúcsot a 300 lóerős 3 literes feltöltéses V6-os jelenti, emellett 250 lovas 3 literes, 220 lóerős 2,5 literes, és 2,2 literes 170 lóerős szívómotorok kerületnek még a motorházba. Az autó valószínűleg sok alkatrészt örököl az X-type-tól, így várhatóan a McPherson rendszerű felfüggesztést is, amely ugyan nem ideális egy sportkocsi számára, viszont igen elterjedt, ezért olcsón előállítható.