![]() |
|
![]() |
![]() |
A C3 mellett egy különleges
terepjáró-buszlimuzin hibridet is kiállít a francia gyártó
Frankfurtban. A C-Crosser nevű járgány alig emlékeztet bármire,
amit manapság autóként ismerünk: gömbölyded orra, magasított tetejű
vezetőfülkéje, és hatalmas kerekei mind-mind más autókategóriát
idéznek. Ezt a hatást erősíti az autó variálhatósága: szükség
esetén
a tető, és a hátsó ajtó egyetlen gombnyomásra eltűnik a
padlóban, az ülések pedig kiemelhetőek, így pillanatok alatt
kisteherautó válik a C-Crosserből, az első üléssor támlájába
épített üveg felhúzásával viszont a sofőrlimuzinokhoz hasonlóan
használható a jármű.
Hasonlóan ellentmondásos az autó belseje is: hátul
luxusautókat megszégyenítő helykínálatot nyújt a viszonylag
kompakt, 4,28 méter hosszú négykerekű, míg elől teherautósan
magasra helyezték a három ülést.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A két dolog persze összefügg: a hátul ülők
királyi kényelme annak is köszönhető, hogy lábukat a magas első
ülések alatt nyugtathatják. Az ülések elrendezése sem mindennapi,
két sorban összesen hatan foglalhatnak helyet. A vezető
az első üléssorban bárhol ülhet, a némiképp futurisztikus
műszerfal ugyanis teljes egészében elektronikus, ennek köszönhetően
viszonylag gyorsan áthelyezhető balra, jobbra, vagy akár középre
is.
Az autó műszaki szempontból sem nevezhető átlagosnak: a
Hydractive 3 hidropneumatikus felfüggesztés segítségével az autó
hasmagassága szinte minden terepre beállítható, míg a kétliteres
közvetlen befecskendezéses HPi benzinmotor, és az automata
sebességváltó dinamikus, és kényelmes haladást tesz
lehetővé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó különlegesen jó manőverező képességét a
négykerék-kormányzáson kívül az elektronikus kormány
változtatható áttétele biztosítja: ez alacsonyabb
sebességnél közvetlenebb áttételt biztosít, így kevesebb
kormánytekergetéssel úszható meg egy-egy bonyolultabb manőver, míg
nagy sebességnél a nagyobb áttétel pontosabb iránytartást
eredményez.
A C-Crosser egész biztosan csak tanulmány marad, ugyanakkor
több mint valószínű, hogy egyes részleteivel számos későbbi Citroen
modellen találkozhatunk majd.
