Sorban állnak a Daewoo kérői

2000.07.10. 14:35

Régóta tudjuk, hogy a Daewoo önállóságának vége. A távolkeleti pénzügyi összeomlás magával rántotta a céget, a hitelezők pedig megunván a várakozást, keresni kezdték a potenciális vevőket. Rögtön elkezdődött a találgatás, hiszen a Daewoo kitűnő vásár.
A távolkeleti pénzügyi összeomlás magával rántotta a céget, a hitelezők pedig megunván a várakozást, keresni kezdték a potenciális vevőket. Rögtön elkezdődött a találgatás, hiszen a Daewoo kitűnő vásár. Kézenfekvő volt, hogy a koreaiak korábbi partnere, a General Motors igényt tart a cégre, de hamarosan a DaimlerChrysler és a Ford is jelezte vásárlási szándékát. A GM és a DaimlerChrisler partnereket is bevont az üzletbe, az előbbi a Fiat-tal közösen nyújtotta be pályázatát, míg az utóbbi a Hyundai-al működik együtt. A tolongás persze nem véletlen, a Daewoo ugyanis három Dél-Koreai üzeme mellett Romániában (Oltcit), Csehországban (Avia), Lengyelországban (FSO), Indiában, és Iránban is rendelkezik gyártókapacitással, illetve ezeken a piacokon jelentős részesedést tudhat magáénak. Nem is beszélve a terepjárókat gyártó Ssang Yong-ról, amely szintén a Daewoo tulajdona.

Emellett a nagyok egyre fontosabbnak tekintik a távolkeleti jelenlétet, mivel a csaknem telített amerikai és európai piac mellett ez a régió jelenti a közeljövő legnagyobb bevételi forrását (különösen, ha figyelembe vesszük a Népi Kína gazdaságának üstökösszerűen növekvő vásárlóerejét).

Nem várt fordulat volt az áprilisi tüntetési hullám. Több tízezer dolgozó, és diák tüntetett a Daewoo külföldieknek való kiárusítása ellen, államosítást sürgetve, ami nem is csoda, hiszen a cég Dél-Korea nemzeti büszkesége, részben állami segítségből épült fel, és több tízezer ember megélhetését biztosítja. A pályázók pozitív nyilatkozatai azonban lecsillapították a kedélyeket, így a finisbe érkezett az üzlet. Az ajánlatok részleteit egyik cég sem hozta nyilvánosságra, ám a hitelezők már kezükben tartják a végleges liciteket, a döntés pedig már a héten várható. Az üzlet így előreláthatólag szeptemberre nyeri el végső formáját.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.