Régóta tudjuk, hogy a Daewoo önállóságának vége. A távolkeleti
pénzügyi összeomlás magával rántotta a céget, a hitelezők pedig
megunván a várakozást, keresni kezdték a potenciális vevőket. Rögtön
elkezdődött a találgatás, hiszen a Daewoo kitűnő vásár.
A távolkeleti pénzügyi összeomlás magával rántotta a céget, a
hitelezők pedig megunván a várakozást, keresni kezdték a potenciális
vevőket. Rögtön elkezdődött a találgatás, hiszen a Daewoo kitűnő vásár.
Kézenfekvő volt, hogy a koreaiak korábbi partnere, a
General Motors igényt tart a cégre, de hamarosan a DaimlerChrysler
és a Ford is jelezte vásárlási szándékát. A GM és a DaimlerChrisler
partnereket is bevont az üzletbe, az előbbi a Fiat-tal közösen
nyújtotta be pályázatát, míg az utóbbi a Hyundai-al működik együtt. A
tolongás persze nem véletlen, a Daewoo ugyanis három Dél-Koreai üzeme
mellett Romániában (Oltcit), Csehországban (Avia), Lengyelországban
(FSO), Indiában, és Iránban is rendelkezik gyártókapacitással, illetve
ezeken a piacokon jelentős részesedést tudhat magáénak. Nem is beszélve
a terepjárókat gyártó Ssang Yong-ról, amely szintén a Daewoo
tulajdona.
Emellett a nagyok egyre fontosabbnak tekintik a távolkeleti jelenlétet, mivel a csaknem telített amerikai és európai piac mellett ez a régió jelenti a közeljövő legnagyobb bevételi forrását (különösen, ha figyelembe vesszük a Népi Kína gazdaságának üstökösszerűen növekvő vásárlóerejét).
Nem várt fordulat volt az áprilisi tüntetési hullám. Több tízezer dolgozó, és diák tüntetett a Daewoo külföldieknek való kiárusítása ellen, államosítást sürgetve, ami nem is csoda, hiszen a cég Dél-Korea nemzeti büszkesége, részben állami segítségből épült fel, és több tízezer ember megélhetését biztosítja. A pályázók pozitív nyilatkozatai azonban lecsillapították a kedélyeket, így a finisbe érkezett az üzlet. Az ajánlatok részleteit egyik cég sem hozta nyilvánosságra, ám a hitelezők már kezükben tartják a végleges liciteket, a döntés pedig már a héten várható. Az üzlet így előreláthatólag szeptemberre nyeri el végső formáját.
