![]() |
|
![]() |
![]() |
Akadoznak az idén piacra dobott legkisebb
Jaguar eladásai. Az autó, amelyből évente 100.000 darabot szerettek
volna eladni, egyelőre egyik fontos piacon sem váltotta be a hozzá
fűzött reményeket. A fő okok az autókereskedők szerint a rosszul
időzített reklámkampányokban, a rosszul meghatározott árakban és a
modellválaszték hiányosságaiban keresendők.
Európában jelenleg az idei évre tervezett 25.000 autónak
csak a felét sikerült eladni, így novemberben és decemberben
az eddigi havi átlag kétszeresét, összesen 12.000 darabot kellene
értékesíteni ahhoz, hogy teljesüljenek a cég várakozásai. Az
európai kereslet korlátait a legtöbb elemző szerint a szűkös
modellválaszték jelenti: a riválisok ebben a kategóriában nem csak
csúcsmodelleket, de dízelmotoros változatokat, kombikat és kisebb,
négyhengeres, kétkerék-hajtású típusokat is kínálnak. Ezek híján az
X-type behozhatatlan hátrányban van, ráadásul állítólag a gyártási
minőség is hagy némi kívánnivalót maga után. A megoldás persze már
úton van: a minőségi problémák megoldásán már dolgoznak, hamarosan
várható egy kétkerék-hajtású kétliteres V6-os változat, és
2003-ban a dízelmotoros kivitel is bemutatkozik.
Amerikában egy kissé más jellegű a probléma: az alacsony
eladásokért a rossz arányban szállított autókat és egy masszív
reklámkampány hiányát okolják. Pedig a piac a jelenlegi havi 2000
darabos mennyiség
többszörösét is képes volna felvenni, és a 30.000 dolláros
alapár is versenyképes, ám az, hogy a 2,5 literes változatból kicsi
a raktárkészlet és nagyok a várakozási idők, sok vásárlónak kedvét
szegi. Ezen is igyekeznek segíteni az illetékesek a gyártási
arányok megváltozatásával, bár sok amerikai szemében az X-type-nak
még egy megbocsáthatatlan hibája van: a hátsó ülések ottani
mércével mérve szűkösek. Az viszont íratlan szabály odaát, hogy
egy Jaguar egy kicsit sem lehet kényelmetlen...
