Versenyautó Fiat Stilo alapokon

2001.12.04. 11:02

 
   
   

Bolognában mutatkozik be az 1,8-as háromajtós Stilo rali-változata. A legnagyobb négyhengeres motorral felszerelt autót a FIA N-csoportjának szabályzata szerint alakították át, bár a bemutatott autó valószínűleg csak a későbbi, éles változatok alapját képezi majd. Erre utal, hogy a szériában 133 lóerős motor a raliváltozatban is csak 157 lóerőt ad le, 6.900-as percenkénti fordulaton, bár elméletileg ez a motor jóval 200 lóerő fölé is hangolható. Hasonlóan széria-jellegű az ötsebességes váltó, igaz az áttételek rövidebbek lettek. A differenciálművet önzáró kivitelűre cserélték.

 
   
   

Ami viszont teljesen versenyautó-jellegű, az a futómű és a karosszéria. Az autó homológ FIA bukókerettel, tűzoltó készülékkel és ötpontos biztonsági övvel felszerelt versenyülésekkel érkezik, a karosszéria maga is megerősített kivitelű. A gyáriak kétféle futóművet is készítettek az autóhoz, egyet az aszfaltos pályákra, egyet pedig a durvább felületű utakra. A fékek is versenyautóhoz méltóak, elöl-hátul nagyméretű, belső hűtésű féktárcsákat találunk, a kézifék pedig hidraulikus kivitelű, tekintettel a menet közben való gyakori használatra.