Bemutatkozott az új Ford GT40

2002.01.07. 10:52

 
   
   

A Ford formatervező-gárdája a cég egyik legsikeresebb és legismertebb sportkocsiját, a GT40-est vette alapul az új sportkocsi-tanulmány elkészítésekor. A szakemberek a lehető legegyszerűbb módon fogtak a nehéznek ígérkező feladathoz, az eredeti típus formatervét szinte érintetlenül hagyták. A különbségek a nagyobb méretekben, néhány látható módon elhelyezett modern alkatrészben és a vonalak finomításában ki is merülnek, ez a jármű eltéveszthetetlenül egy Ford GT40-es korszerű kiadásban. Az igazi újdonságok a műanyag borítás alatt találhatók.

 
   
   

A váz a Ford különleges autók tervezésével foglalkozó SVT részlegének munkája, könnyű és merev alumínium rácsszerkezet. A független felfüggesztésű, kettős keresztlengőkaros futómű különlegessége, hogy a rugó-csillapító egységeket vízszintesen, az autó hossza mentén helyezték el. A fékrendszer sem kevésbé igényes kivitelű, a 380 mm átmérőjű, belső hűtésű féktárcsák lassításáról hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. Az utastér mögött közvetlenül a motorház található, amelyben a Ford moduláris motorcsaládjának egy tagját találjuk, amely hatsebességes váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Az 5,4 literes V8-as hengerenként négyszelepes, és a rászerelt mechanikus feltöltőnek köszönhetően kerek 500 lóerőt teljesít 5250-es percenkénti fordulaton. Ezzel a teljesítménnyel a legenda könnyedén életre kelthető: az új GT40 végsebessége több, mint 320 km/h.

 
   
   

Az autó bizonyosan nagy sikert arat majd a detroiti közönség soraiban, és jól illeszkedik majd a Ford Thunderbird és a 49-es által nyitott sorba, amelyet a gyártó az Élő Legendák koncepció-sorozatnak nevez, ám a sorsa kétséges. Annak ellenére, hogy a piac régóta vár egy ilyen autóra és a tervezők szerint a típus csaknem sorozatérett, a hírek szerint a GT40 sorozatgyártása - csakúgy, mint a 49-esé - a cég pénzügyi nehézségeinek esik áldozatul, így várhatóan ez a tanulmány is egyedi darab marad.