![]() |
|
![]() |
![]() |
A Pontiac Solstice és a Chevrolet Bel Air a detroiti GM stand talán legérdekesebb színfoltjai. Mindkét autó nyitható tetejű, ám ezzel vége is a közös vonásoknak. A Bel Air feladata bevallottan a szellemidézés: az alkotók az 50-es évek közepének azonos nevű kétajtósait tekintik az autó spirituális elődjének, bár a hasonlóság a két autó közt alig terjed túl néhány részletmegoldáson. Az újabbik Bel Air legendás elődjétől mindössze a megtört övvonalat, a panoráma-szélvédőt, a kerekded lámpákat és a műszerfal jellegét örökölte.
![]() |
|
![]() |
![]() |
No meg az 50-es évek autóira jellemző
arányokat: a viszonylag magas karosszériát, amely azt az érzést
kelti, hogy a gyártás során egy pillanatig sem spóroltak az
acéllemezekkel. Persze ez a tanulmányautónál csak illúzió: a
karosszéria műanyagból készült.
A Bel Air tanulmány másik furcsasága, hogy az '55-ös előkép
V8-as motorja helyett egy újonnan fejlesztett öthengeres 3,5
literes turbómotort helyeztek el a motorházában, ami
semmiképp nem stílusos, viszont célravezető: az alumínium
egység könnyű, és 315 lóereje is több mint elegendő, még a
négysebességes automata váltó ellenére is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Gyanítható, hogy a Bel Air koncepció a
múltidéző részletek álarca alatt egy új formai ötlet tesztje: ha a
detroiti látogatók érdeklődése megfelelőnek mutatkozik, a későbbi
sorozatgyártású Chevroleteken is találkozhatunk az autó néhány
részletével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A másik GM újdonság, a Pontiac Solstice már új korszakot jelöl: a típus a cég új fejlesztési főnöke, Bob Lutz egyik első megvalósult ötlete. A Solstice egyszerű, de látványos vonalvezetésű kétüléses roadster, amely alkotói szándéka szerint lendületességével és viszonylag alacsony árával minden korosztályt meghódíthat, ha egyszer sorozatgyártásba kerül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autót lágy, lendületes ívek, és szinte puritán részletek jellemzik, ami manapság meglehetősen szokatlannak számít. A Solstice belső terét is ez az egyszerűség jellemzi, a vezető a két nagy méretű műszer - sebesség- és fordulatszámmérő - mellett egyetlen kisebb LCD kijelző segítségével informálódhat minden egyébről. A roadster műszaki alapjai a GM különböző részlegeitől lettek összeválogatva: a 2,2 literes négyhengeres EcoTec motor, amelyet turbófeltöltővel 240 lóerősre izmosítottak, az Opeltől származik, a hatsebességes manuális váltó a Corvette-ből lehet ismerős, míg a kormánymű a Subaru Impreza WRX alkatrészei közül került ki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Pontiac roadster további sorsáról még nincsenek hírek, de - egyes belső források szerint - ha a detroiti közönségnél megfelelő fogadtatásra lel, nemigen kerülheti el a sorozatgyártást.
