![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford luxusmárkáit tömörítő csoport több
jelentős újításra készül. Wolfgang Reitzle, a PAG főnöke az új
Range Rover skóciai bemutatóján beszélt cége legközelebbi
terveiről. Az egyik tervezet, amelynek megvalósítása már küszöbön
áll, a házon belül mini Range Rover néven ismert háromajtós
luxusterepjáró, amellyel
a Discovery és a Range Rover közti űrt kívánják kitölteni.
Emellett Reitzle szerint a Range Rovert ezzel egy kicsit el is
szeretnék választani a többi terepjárótól, létrehozva egy új elit
márkát a Land Roveren belül. Reitzle azt is elmondta, hogy a Rover
eredeti tervei szerint - még a BMW előtti időszakban - a második
Range Rover sorozat még öt évig gyártásban maradt volna, miután
2000-ben átesett volna egy nagyobb modellfrissítéssel, ám a BMW-nél
nem találták elég jó minőségűnek az autót, ezért döntöttek egy új
modell kifejlesztése mellett.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Reitzle a PAG többi márkájának terveit is megemlítette. Elsősorban új motorok bevezetéséről volt szó. Az egyik érdekesség, hogy hamarosan megjelenhetnek az első V8-as motorral felszerelt Volvo modellek. A V70, az S80, és az új XC90 alapjait adó P2X platform keresztben álló soros motorok befogadására készült, ezért eddig úgy tűnt, hogy képtelenség a rendelkezésre álló helyre egy zömök V8-ast beerőltetni. Reitzle elmondása szerint azonban megvan a megoldás. Részletekkel ugyan nem tudott szolgálni, de valószínűleg a Jaguar 4,2 literes kompakt V8-asának egy változatáról van szó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Emellett szó esett a Jaguar XJ utódjához fejlesztett V8-as dízel és V12-es benzines motorokról is. Az előbbit a Peugeot-val közösen fejlesztik, és várhatóan a legtöbb PAG márka alkalmazni fogja, míg az utóbbit a Jaguar mellett a Range Rover és az Aston Martin Vanquish is megkaphatja. Ez utóbbi ugyan ma is V12-es motorral készül, ám az az egység átmeneti megoldás: két V6-os összeházasításával hozták létre, így nagyobb szériában aligha gyártható.
