![]() |
|
![]() |
![]() |
A limuzinoknál - akár Cadillac, akár Trabant -
gyakori eset, hogy erre szakosodott cégek vagy lelkes amatőrök
elkészítik az autó megnyújtott tengelytávú változatát.
Sportkocsiknál jóval ritkább az ilyen átalakítás. Az RDS Automotive
nevű cég egy tehetős Aston Martin rajongó felkérésére fogott a
nyitott DB7 Vantage meghosszabbításába. A cél az volt, hogy valódi,
kényelmes négyülésest varázsoljanak az autóból, amely gyárilag
legfeljebb két felnőttnek és két igen kis gyermeknek nyújt
elfogadható komfortot. Ennek érdekében fél métert toldottak be az
alvázába, és a harmonikus összhatás érdekében az autó
teljes középső részét újratervezték. Új ajtók és új hátsó
karosszériaelemek készültek az autóhoz, áttervezték a vászontetőt
és a hozzá kapcsolódó mozgató mechanizmust. Emellett
meghosszabbították a kipufogórendszert és hosszabb kardántengelyt
alkalmaztak. Az RDS szóvivője szerint sikerült megőrizni a
karosszéria merevségét, és a minőség sem szenvedett csorbát az
átalakítás során. Arról sajnos nincsen pontosabb információnk, hogy
végül mekkora lett a 4,8 méter hosszú autó tömege, vagy hogyan
változtak meg a menetteljesítményei és a menettulajdonságai. Az
átalakítás költségeit nem titkolták: a hosszabbításért kerek 75.000
fontot (csaknem 30 millió forint) kért az RDS, ami természetesen
nem tartalmazza az alapmodell 102.000 fontos árát.
Fotó: AutoExpress
