![]() |
|
![]() |
![]() |
Négy év, és közel félmillió eladott példány
után felfrissítik az Alfa Romeo sikermodelljét. A felújított 156-os
külsőre alig különbözik az első szériától, de számos új
részletmegoldással, egy új motorral és az eddigieknél is vadabb,
GTA jelű csúcsváltozatokkal igyekszik fenntartani a típus
népszerűségét.
A legnagyobb újdonság kétségtelenül a JTS elnevezésű
közvetlen befecskendezéses benzinmotor, amely egyelőre
kétliteres hengerűrtartalommal jelenik meg a kínálatban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új egység minden szempontból felülmúlja
elődjét. Legnagyobb teljesítménye 165 lóerő 6400-as percenkénti
fordulaton, maximális nyomatéka 206 Nm 3250-es fordulatszámnál és
mintegy 10 %-kal takarékosabb elődjénél, átlagfogyasztása mindössze
8,6 liter 100 km-en. Az új motor további előnye, hogy minden eddigi
Alfa motornál tisztább üzemű, megfelel a szigorú Euro 4 szabványnak
is. A kétliteres benzines mellett a 2,4 literes dízelmotort is
átdolgozták egy kissé, így 140 helyett 150 lóerő leadására képes. A
motorpaletta többi tagja változatlan marad.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megújult 156-os biztonsági szempontból is
előrelépést jelent az elődmodellhez képest. Az aktív biztonságot a
szériafelszerelés részét képező menetstabilizáló elektronika (VDC),
és a csúszós úton hasznos vonóerő-határoló (MSR) szolgálja, míg a
passzív biztonságot a függönylégzsákok, és a gyermekülések
rögzítésére szolgáló Isofix bekötási pontok növelik. Ebbe a körbe
sorolhatóak az extrafelszerelésként rendelhető Xenon fényszórók is,
amelyek a hagyományos megoldásokhoz képest több mint háromszoros
fényerőt biztosítanak. A kényelmi berendezések köre is bővült: a
156-os új, elöl és hátul külön szabályozható automata
klímaberendezést, és légminőség-mérővel működtetett
szellőzőrendszert kapott, amely nagyvárosi dugókban, vagy
kétüteműek mögött haladva automatikusan kapcsol át belső
keringetésre. A megújult modellhez emellett esőérzékelős
ablaktörlőt, tempomatot, kormányról vezérelhető hi-fi berendezést,
fejlett fedélzeti számítógépet, és CONNECT telematikus rendszert is
kínál az Alfa Romeo.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új sorozat részeként jelenik meg a 3,2 literes 250 lóerős motorral készülő GTA kivitel is, amely 250 km/h-s végsebességével, és 0-ról 100-ra 6,3 másodperces gyorsulásával a kategória leggyorsabb autói közé emeli a 156-ost. Ez a típusváltozat teljes egészében a sportos stílusú autózást szolgálja, ennek érdekében feszesbb beállítású futóművet, közvetlenebb kormányművet, alacsonyabb profilú gumikat és hatásosabb fékeket kapott, mint köznapi társai. Az autót hatsebességes manuális váltóval, és Selespeed típusú szekvenciális váltóval is szállítják.
