Az amerikai cég az egyes padlólemezek jobb kihasználásával próbálja csökkenteni a gyártási költségeket. A cég termékfejlesztési igazgatója, Richard Parry-Jones elmondta, hogy a következő három évben jelentősen csökkentik a felhasznált padlólemez-típusok számát, viszont egyféle platformra átlagban nem 2-3 típust építenek, hanem hetet vagy nyolcat. Parry-Jones a Volvo XC90 terepjáró példáján érzékeltette, hogy hogyan képzelik megvalósítani ezt úgy, hogy az egyes típusok az azonos alapok ellenére ne emlékeztessenek egymásra túlzottan. "Az XC 90 műszakilag csaknem azonos a V70-essel, csupán néhány alkatrészt változtattunk meg benne, például más lett a futómű néhány eleme. Az autó azonban így is közelebb áll a V70-eshez, mint bármelyik terepjárónkhoz, annak ellenére, hogy a két típust képtelenség volna összetéveszteni." Az első ilyen közös platformok egyike Parry-Jones szerint a Mazda 6 padlólemeze lesz, amely a tervek szerint több másik Mazda mellett Mercury és Ford típusok alapjául is szolgál majd.