![]() |
|
![]() |
![]() |
Az F2002 a 48. nagydíj-versenyautó a Ferrari történetében. Az új autó a tavalyi gép alaposan átdolgozott változata, kecsesebb és áramvonalasabb burkolattal, és a továbbfejlesztett 051 jelű motorral. Megmaradt viszont a jellegzetes, széles orr - bár már nem lóg annyira, mint tavaly - a szögletes hűtőcsatornák, és a meredek élben végződő szívótorony, amelyek jellegzetessé tették az autót. Persze a látszat ellenére aligha akad olyan alkatrész, amely a korábbi típusból származna. Az új típus fejlesztésénél nagy hangsúlyt fektettek az ideális súlyelosztás, és a minél alacsonyabb tömegközéppont megtalálására.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Többek közt ezt szolgálja az új, titánium öntvény házban elhelyezett hétsebességes, hidraulikus működtetésű váltó is, amely jóval kisebb és könnyebb, mint elődje. Az új támogatóknak köszönhetően változott a Ferrari festése is: Marlboro és a Shell mellett a Vodafone emblémája határozza meg az autó megjelenését, a hátsó szárnyon pedig megjelent az új számítástechnikai partner, az AMD logója.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az F2002 és a megszokott páros, Barichello és Schumacher feladata az idén a bajnoki cím megvédése, amely az új McLaren és Williams autók és pilótáik ellenében nem ígérkezik egyszerű feladatnak.
