A gyártók Genfben mutatják be az új típus négy változatát. A Fiat Ulysse, Peugeot 807 és Lancia Phaedra első fotóit, és az újdonságokról szóló sajtóközleményeket már kiadták a gyártók, míg a Citroen változat bemutatása a közeljövőben várható. A Fiat és a PSA tanult az előző modell hibáiból: az új egyterűek közel sem tűnnek annyira egyformának, az orr formaterve minden márkánál teljesen egyedi. A közös elemek az A oszlopnál kezdődnek, onnan viszont szembeötlő az azonosság egészen a C oszlopig, ahonnan újra különválik a négy modell formaterve. Az autó jelentős növekedésen ment keresztül: hossza 4,72 m, szélessége 1,86 m, magassága pedig 1,75 m, a jármű azonban gömbölyded vonalvezetésnek köszönhetően még valós méreteinél is nagyobbnak látszik. Az autók motorválasztéka egységes, mind a négy motor a Peugeot palettájáról származik.
A kétliteres 136 lóerős benzines mellett egy
kétliteres 109 lovas, és egy 2,2 literes 128 lóerős turbódízelt, a
csúcsmodellekbe pedig 3 literes 204 lóerős V6-os benzinmotort
szerelnek. Az autók belső kialakítása is hasonló kettősséget mutat:
egyrészt a fontosabb jellemzők azonosak: három üléssorban
hét teljes értékű ülés, azonos módon elhelyezett
kezelőszervek és számtalan hasonló részletmegoldás tűnik fel.
Bizonyos extra felszerelések, pl. a fedélzeti számítógép, vagy a
műszerek formája jelentős eltérést mutat. Természetesen mindhárom
már bemutatott változat biztonsági és kényelmi felszerelések egész
arzenáljával rendelkezik a vezetést segítő elektronikai
rendszerektől a 10 km/h felett automatikusan becsukódó ajtókon
keresztül a frontális- oldal- és függönylégzsákokig, vagy a
mobiltelefonnal és navigációs rendszerrel kombinált fedélzeti
számítógépig.
Sokkal fontosabbak a belső tér méretei: a belső hossz több mint 3,1 méter, a csomagtér pedig az ülések kiemelésével akár 2,95 köbméter térfogatú és 2,2 méter hosszú is lehet. A hétszemélyes felállásban jelentősen csökken a használható csomagtér, de ez a kategória más képviselőinél sincs másképp. Az új közös egyterűek élő bemutatójára a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon kerül sor, ahol nyilván az eddigieknél is több fontos információt tudhatunk meg a Renault Espace újabb kihívóiról.