![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új nyolcszemélyes buszlimuzin, mely a
Evasion helyébe lép, formája alapján tökéletesen belesimul a
jelenleg is alakuló, a C5, a Xsara Picasso és a szintén Genfben
látható C3 által meghatározott modellpalettába. Hossza, szélessége
és magassága mind felülmúlja majd az előd hasonló adatait, így az
autó utastere jelentősen megnőtt, akárcsak a csomagtér. A C3-hoz
hasonlóan üvegtetőkkel szerelt MPV legtöbb technikai megoldása a
kényelmet és az igényekhez alkalmazkodó alakíthatóságot szolgálja.
Ilyenek a hátsó ajtók, melyeket elektromos motorok mozgatnak, a
Quickfix rögzítésű, mozgatható, kivehető hátsó ülések, a több mint
60 tárolórekesz az utastérben vagy a teret négy külön zónára osztó
klímarendszer.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Három benzines és két dízelmotorral kapható az
autó. 2 literes, 138 lóerős a legkisebb, egy teljesen új
fejlesztésű 2,2-es 160 lóerős a középső, és a 3 literes 208 lóerős,
V6-os motor zárja a benzinesek sorát. A dízelek a már ismert,
common-rail rendszerű motorok, a 2 literes 110 lóerővel és a 136
lóerős 2,2-es Hdi, melyek a Citroen díjnyertes részecskeszűrőjének
köszönhetően rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátásúak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kézifékkar a sofőrülés külső oldalára került,
míg a vagy ötsebességes kézi, vagy szekvenciális működtetésű
automataváltó karját a műszerfalba építették, ezzel is növelve a
belső teret.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A több ponton is megerősített karosszériájú C8
alapfelszereltsége olyan biztonságtechnikai rövidítéseket
tartalmaz, mint
ESP, ABS, EBD és EBA. Az ezek mellé párosított hat légzsák,
az automata keréknyomás-ellenőrző rendszer, a parkolóradar és az
automatán felkapcsolódó fényszórók tovább növelik az
utasbiztonságot.
Az új modellel egyértelműen a tehetősebb, nagyobb igényű MPV
vásárlókat célozza a Citroen.
