Genfben mutatkozik be a Citroen C8

2002.02.28. 11:06

 
   
   

Az új nyolcszemélyes buszlimuzin, mely a Evasion helyébe lép, formája alapján tökéletesen belesimul a jelenleg is alakuló, a C5, a Xsara Picasso és a szintén Genfben látható C3 által meghatározott modellpalettába. Hossza, szélessége és magassága mind felülmúlja majd az előd hasonló adatait, így az autó utastere jelentősen megnőtt, akárcsak a csomagtér. A C3-hoz hasonlóan üvegtetőkkel szerelt MPV legtöbb technikai megoldása a kényelmet és az igényekhez alkalmazkodó alakíthatóságot szolgálja. Ilyenek a hátsó ajtók, melyeket elektromos motorok mozgatnak, a Quickfix rögzítésű, mozgatható, kivehető hátsó ülések, a több mint 60 tárolórekesz az utastérben vagy a teret négy külön zónára osztó klímarendszer.

 
   
   

Három benzines és két dízelmotorral kapható az autó. 2 literes, 138 lóerős a legkisebb, egy teljesen új fejlesztésű 2,2-es 160 lóerős a középső, és a 3 literes 208 lóerős, V6-os motor zárja a benzinesek sorát. A dízelek a már ismert, common-rail rendszerű motorok, a 2 literes 110 lóerővel és a 136 lóerős 2,2-es Hdi, melyek a Citroen díjnyertes részecskeszűrőjének köszönhetően rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátásúak.

 
   
   

A kézifékkar a sofőrülés külső oldalára került, míg a vagy ötsebességes kézi, vagy szekvenciális működtetésű automataváltó karját a műszerfalba építették, ezzel is növelve a belső teret.

 
   
   

A több ponton is megerősített karosszériájú C8 alapfelszereltsége olyan biztonságtechnikai rövidítéseket tartalmaz, mint ESP, ABS, EBD és EBA. Az ezek mellé párosított hat légzsák, az automata keréknyomás-ellenőrző rendszer, a parkolóradar és az automatán felkapcsolódó fényszórók tovább növelik az utasbiztonságot.
Az új modellel egyértelműen a tehetősebb, nagyobb igényű MPV vásárlókat célozza a Citroen.