Tata Indiva: indiai egyterű tanulmány

2002.03.07. 13:26

 
   
   

A Genfi Autókiállítás visszatérő vendége a Tata, amely évről évre érdekes tanulmányokkal lepi meg a Svájcban összegyűlő közönséget. Az indiaiak idei meglepetése az Indiva névre keresztelt egyterű, amely formai szempontból bármely modern európai típussal felvehetné a versenyt. Az Indiva persze nem az indiai formatervezők alkotása, vonalait az olasz IDEA tervezőstúdióban álmodták meg, de ez semmit nem von le az autó erényeiből. A kis egyterű részleteiben felfedezhetők a tavaly bemutatott Aria sportkocsi-tanulmány stíluselemei, a markáns sárvédő-ívek és a jellegzetes "vigyorgó" hűtőmaszk, amelyről a Tata tanulmányok egyértelműen azonosíthatók. A 4,3 méter hosszú Indiva a modern egyterű-építés minden fontosabb jegyét magán hordozza: tetejét üveg borítja, három üléssorban hét utas számára biztosít ülőhelyet, a hátsó ülések pedig egyszerűen összecsukhatók és kiemelhetők.

 
   
   

A tanulmányban emellett a manapság szinte kötelező tartozéknak számító internet-kapcsolatot, szórakozási lehetőséget és műholdas navigációt biztosító elektronikus eszközök is helyet kaptak. Az Indiva - akár a korábbi Tata tanulmányok - az Indica kisautó módosított padlólemezére épül, így elméletileg volna rá esély, hogy egy egyszerűbb változat gyártásba kerüljön, ám erre, ha valaha meg is valósul, még várni kell. Addig viszont megérkezik az európai piacra az Indica hatchback és szedán változata, amelyek a Tata új, 1,4 literes 85 lóerős Euro 3 szabványt is teljesítő motorjaival szintén Genfben mutatkoztak be. A kisautók persze sem felszereltségükben, sem kidolgozásukban nem vehetik fel a versenyt a nagy európai és távol-keleti gyártók típusaival, de alacsony áruk révén így is biztosan gazdára talál belőlük néhány, elsősorban Európa szegényebb régióiban.