Azt már régóta tudjuk, hogy a Land Rover a Ford tulajdonába került, ám a szándékokról eddig csak az derült ki, hogy a költségek csökkentése elsődleges szempont lesz. Ám lassan felszínre törnek a konkrétumok.
A Land Rover első munkája a Ford szárnyai alatt a nagy ős, a Defender (korábban A Land Rover) új verziójának elkészítése lesz. Az már bizonyos, hogy a Ford szeretne minél több alkatrészt felhasználni más típusaiból, így biztosra vehető, hogy a motorok, és esetleg az erőátvitel és a futómű egyes alkatrészei is tőlük származnak majd. Az L50 fedőnevű masina természetesen sokat örököl a legendás előd markáns megjelenéséből, ám a kéreg alatt komoly változtatások várhatók. A legnagyobb kérdés a felfüggesztés kialakítása. Annak idején a BMW már elkezdte egy új, terepen és országúton egyaránt jól alkalmazható, független rendszerű futómű fejlesztését, ám a munka félbe maradt, így a Fordnál vélhetőleg egyszerűbb megoldást választanak. Eszerint a jövő Defenderének két változata lesz, az egyik - valószínűleg a hagyományos merev tengellyel - azoknak, akik ragaszkodnak az előd munkabírásához, és egy luxusfelszereltségű kivitel a hobbistáknak, inkább országútra kihegyezve. Ez utóbbit várhatóan a Freelander, vagy az vadiúj Ford Escape terepjáró műszaki alapjaira építik.