![]() |
|
![]() |
![]() |
Körülbelül egy hónapja számoltunk be arról,
hogy egy svéd magazin egészségre káros mértékű elektromágneses
sugárzás kibocsátást állapított meg a Volvo egyes típusainál. A cég
persze rögtön cáfolta a vádakat, majd később mégis beimerte, hogy
esetleg lehet némi valóságalapjuk, és ígéretet tettek a hibák
korrigálására. Úgy tűnik, most megszületett a beismerés és a
megoldás.
A gyár közleménye szerint a probléma abból adódott, hogy a
P2-es padlólemezre épülő autók akkumulátorát a csomagtartóban
helyezték el. Az akksitól a motorig húzták a pozitív töltésű
vezetéket, egy rövid földvezetéket pedig az akkumulátorhoz közeli
csomagtartó-karosszéria kapcsolódásához kötöttek, ez okozta az
elektromágneses sugárzást a pozitív kábel mentén, mely az utastér
alatt húzódott. "Bár a sugárzás valóban magas a pozitív vezeték
közelében, eloszlik, mire elérné az emberi testet vagy az utasok
fejét"-mondta Hans Folkesson a Volvo elnökhelyettese.
A megoldás a földkábel cseréjében rejlik. Eltávolítják a
korábbi rövid vezetéket, és egy hosszabbal helyettesítik, mely
egészen a kocsi orráig a pozitív kábellel párhuzamosan fut majd. Az
akkumulátor helyzetét nem tervezik megváltoztatni. A csere egyelőre
csak Svédországban lehetséges, ára pedig nem csekély 225 euró.
"Hivatalosan nem fogjuk hirdetni a lehetőséget, de aggódó
vevőinknek elküldjük a javítószettet egy felszerelési útmutató
kíséretében."-nyilatkozta Folkesson.
A svéd Chalmers Műszaki Egyetem professzora szerint, aki
mellesleg a Volvo rangidős technikai tanácsadója is az autóban mért
értékek nem rosszabbak, mintha az akkumulátor a motortérben, közel
a lábhoz helyezkedne el. A BMW kutatási igazgatója szerint (mivel
ők is a csomagtartóban helyezik el az akkumulátort) pedig
nevetséges az autókat túlzott elektromágneses sugárzásuk miatt
vádolni, mivel egy mezei hajszárító közelében is rosszabb értékek
mérhetők.
