Nehéz dolga van annak, aki manapság hobbiterepjárót szeretne venni: lassan minden valamirevaló gyártó kínál ilyen modelleket. A Mitsubishi sem hagyhatta figyelmen kívül ezt a viszonylag friss piaci szegmenst. A Montero/Pajero és a Montero/Pajero Sport ugyan eléggé sikeresnek bizonyult mindeddig, de a Land Rover Freelander és a Toyota RAV4 ötajtós változata ellen nemigen volt mit csatába küldeniük. A New Yorkban bemutatott Outlander, amely a Japánban forgalmazott Airtrek átdolgozott változata, méltó versenytársa a többi tucai terepjárónak. Az első- vagy összkerék-hajtással kínált típus elsősorban az aszfaltozott utakon érzi jól magát, ugyanakkor földutakon, vagy könnyebb terepen sem akad el az első kátyúban. A tágas, kombiszerű karosszéria lendületes mozgatását egy négyhengeres 2,4 literes 140 lóerős benzinmotorra bízták a Mitsubishi mérnökei, amely négysebességes Sportronic automataváltón keresztül csatlakozik a hajtáslánchoz. Az Outlander külsőre csanem megegyezik az Airtrekkel, mindössze az orrszekció stíluselemein módosítottak, így az Outlander ormányszerű hűtőmaszkjával még jellegzetesebb jelenség, mint japán testvére.