Új négyhengeres motorokkal és új váltóval
hozzák forgalomba az extravagáns egyterű túrakupét. Az eddig
kizárólag háromliteres V6-os motorral és hatsebességes manuális
váltóval kínált Avantime hamarosan kétliteres benzines
turbómotorral és a Renault jól ismert 2,2 literes közös nyomócsöves
dCi turbódízel motorjával is kapható lesz. További újdonság az
ötsebességes Proactive fantázianevű kézzel is kapcsolható
automataváltó, amelyet a turbómotoros négyhengeres és a V6-os
változathoz rendelhet meg a leendő vásárló.
A benzines négyhengeres egy "soft-turbo", azaz
a feltöltéssel nem elsősorban a teljesítmény növelése, hanem a
nyomatékgörbe kiegyensúlyozása volt a tervezők célja. Úgy tűnik, ez
sikerült is: a mindössze 165 lóerős motor
2000-es és 4250-es fordulatszám között folyamatosan legalább 250
Nm-es nyomatékot képes leadni. Az alkalmazott turbófeltöltő sem
mindennapi darab: két külön beömlőnyílása van, amelyeken két-két
henger kipufogógázai külön jutnak a turbinakerékhez. Ezzel a
módszerrel állítólag egyenletesebbé tehető a feltöltő működése.
Ezzel a motorral az Avantime 202 km/h végsebességet ér el és 9,9
másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben a
fogyasztása városban 12,6, országúton pedig 7,3 liter körül alakul.
A 2,2 literes dízelmotoros változatot a Renault
az Avantime alapváltozatának szánja, becsléseik szerint ez a
kivitel adja majd az eladások 60 %-át. Ezt látszik alátámasztani,
hogy a 150 lóerős négyhengeres mindössze 9,7 liter gázolajat
igényel városban és
5,9 litert országúton 100 km megtételéhez, ami egy ekkora
autónál kiváló érték. Emellett a 320 Nm-es legnagyobb nyomatékú
egység könnyedén megbirkózik a több mint 1.700 kg-os
karosszériával: az autó végsebessége a dízelmotorral 195 km/h,
gyorsulási ideje 0 és 100 km/h között pedig 11,4 másodperc.
Az Avantime a kisebb motorokkal persze
olcsóbb is lett: az Expression felszereltségű alapváltozatok
ára 29.150 euró (benzinmotorral) és 31.450 euró (dízel) szemben a
V6-os 36.550 és 42.950 euró közti árával, így sokkal többen
hozzájuthatnak majd a hatalmas kupé-egyterűhöz mint eddig.