EuroNCAP: szigorítások a gyalogosokért

2002.04.10. 13:20

 
   
   

A törésteszelet végző független szervezet változtat mérési módszerein annak érdekében, hogy valóságosabb adatokat kapjanak az autók gyalogosokra gyakorolt hatásáról egy gázolásos baleset esetén. Az új módszer az EuroNCAP vezetősége szerint szigorúbb, de igazságosabb, mint a korábbi, így várhatóan az eddig két csillagos minősítést kapott járművek eredménye visszaesik. A változtatások lényege annyi, hogy míg eddig a gyártó határozta meg, hogy az autó orrának melyik részén vizsgálják a gázolás következményeit, azaz a legjobb variációt vették figyelembe, addig mostantól a tesztelők határozzák meg a teszt teljes menetét, a gyártó mindössze ajánlást tehet. "Azok a gyártók, amelyek valóban fontosnak tartják a gyalogosok biztonságát, továbbra is jó eredményekre számíthatnak, azok viszont, amelyek közömbösek a kérdésben, igen gyenge eredményekkel lesznek kénytelenek megelégedni." - mondta a teszteket végző Transport Research Laboratory munkatársa. Az új módszerrel mért eredményeket először idén nyáron teszik közzé. A legtöbb gyártó eddig nem szerepelt túl jól a gyalogosgázolást szimuláló teszteken, eddig négy autó ért el három csillagos eredményt, a Honda Civic és Stream, a Daihatsu Sirion valamint a Mazda Premacy.