Új autógyár alakul Amerikában, amely a Build-to-Order, azaz Építés Rendelésre névre hallgat. Az új cég nem a nagy autógyártók kenyerét szeretné elvenni, sőt némelyikükkel együtt is működik majd. A cég inkább azokra az elégedetlen autóvásárlókra számít, akik maguk szeretnék meghatározni, hogy pontosan milyen legyen az autójuk. Az elképzelés az, hogy az autót a fődarabok kivételével maga a vásárló állíthatná össze a saját elképzelései szerint egy erre a célra kialakított, az interneten keresztül elérhető program segítségével, majd az így összeállított járművet az előállítási idő elteltével a cég egyik telephelyén vehetné át. Az ötlet Scott Paintertől származik, aki korábban a CarsDirect.com internetes autókereskedés egyik alapítójaként vált ismertté. Painter szerint jelenleg az autóalkatrészek 70-85 %-a származik beszállítóktól, és csak a maradékot állítják elő maguk a gyártók. Így a beszállítókkal és egy nagyobb gyártóval szerződve viszonylag egyszerűen összerakható egy autó, ha az alkatrészeket modulárisan tervezik. Állítólag az autógyárak is igen készségesen együttműködnének motorok és egyéb, elsősorban általuk gyártott alkatrészek szállításában. Persze a fontosabb komponensek, mint a karosszéria vagy legalább a vázszerkezet, a motor és a hozzá csatlakoztatható váltómű, viszonylag kötöttek, hiszen egy ilyen kirakó-autónak is meg kell felelnie a különféle törvényi előírásoknak és szabványoknak, de minden egyéb felszerelés, szín és kiegészítő szabadon variálható, így szinte végtelen lehet a variációk száma. Megszűnnek a "légkondit csak bőrkárpittal és alufelnivel" típusú árukapcsolásos megkötések, így a vevő pont azt kapja, amire vágyik. Az autók szervizelése is megoldott, mivel az autógyártók állítólag ezen a téren is hajlandók az együttműködésre. A Build-to Order egyelőre a szervezés fázisánál tart, de terveik szerint 2004-ben már kész lesz az első két típus, amelyekből legalább évi 30.000 darabot kívánnak eladni.