Eladó a Matra

2002.04.23. 12:08

 
   
   

A francia karosszériaépítő cég jövője egyre bizonytalanabb. A cég jelenleg a Renault megrendeléseiből él: itt készül az Espace egyterű és az Avantime "busz-kupé". A probléma az, hogy az Espace következő generációját már a Renault maga készíti, így a Matrának marad az Avantime és a Smart-rivális kisautó, az M72, bár ez utóbbiról egyelőre nem tudni, mennyire lesz kelendő. Ráadásul a Matra jelenlegi tulajdonosa, a fegyvergyártástól a médiáig számos területen érdekelt Lagardére konszern már 2000 végén bejelentette, hogy megválna autós üzletágától, mivel az nem igazán illeszkedik a cégcsoport profiljába. Az eladási szándék azonban csak most öltött testet azzal, hogy a Lagardére megbízott egy befektetési bankot a cég eladásával. A jelenleg még nyereséges Matra egy részét a cég vezetői szeretnék megszerezni, de ez önmagában még kevés lenne, mivel a karosszériaépítés meglehetősen költséges üzlet, ugyanakkor egy ilyen cég eléggé kiszolgáltatott: egyértelműen attól függ a léte, hogy az autógyártóktól érkezik-e elegendő megrendelés.

 
   
   

A Matrát ideiglenesen kihúzhatja a pácból a Petronas, amellyel 10.000 Espace alapú taxi gyártásáról folynak a tárgyalások, de hosszab távon újabb megrendelések nélkül az is bizonytalan, hogy a cég fennmarad-e egyáltalán. A Matra a 60-as és 70-es években sportkocsik építésével, és F1-es illetve hosszú távú versenyautóival szerzett nevet magának, majd itt kezdődött az első buszlimuzin, a későbbi Renault Espace fejlesztése.