![]() |
|
![]() |
![]() |
1977-ben mutatkozott be az első turbómotoros Saab. A 99 Turbo modell az egyik első sorozatgyártású modell volt Európában, amelyben turbófeltöltőt alkalmaztak. (Tudomásunk szerint csak a jóval kisebb példányszámban gyártott BMW 2002 Turbo előzte meg.) A 145 lóerős kétliteres motorral felszerelt autó 200 km/h-s végsebességével, fantasztikusnak tűnő 9 másodperces gyorsulásával olyan teljesítményekre volt képes, amely korábban a sportautók és a nagy luxuskocsik kiváltsága volt. A Saab később, a turbóláz elmúltával sem maradt hűtlen a teljesítménynövelés eme módjához, olyannyira, hogy a mai Saabok mindegyikében turbófeltöltős motor dolgozik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A cég bizonyos piacokon a 99 Turbóhoz felépítésében igen hasonló 9-3 SE 2.0 Turbo Coupe limitált példányszámú kivitelével emlékezik meg az évfordulóról. Ez a sorozat egyben búcsú is a hagyományos formavilágú háromajtós Saab modellektől, mivel az ősszel bemutatásra kerülő új 9-3-ast állítólag már nem készítik ilyen karosszériával.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)