A VW megjelentette az első hivatalos képeket a
cég első terepjárójáról, a szeptemberi párizsi autószalonon
bemutatkozó és jövő év elején forgalomba kerülő Touaregről. A BMW
X5 és Mercedes ML osztályában harcba induló autó padlólemeze és
összkerékhajtási rendszere azonos a konszern másik új terepese, a
Porsche Cayenne-ével. A Touareg mintegy 10 centivel hosszabb, öttel
szélesebb és másféllel magasabb, mint a BMW. A hajtás elosztása a
két tengely között szabadon változtatható, a vezető választhat a
gyári beállítások közül, vagy a körülményeknek megfelelően maga
konfigurálhatja az aktuális nyomatékeloszlást.
Kezdetben két motorral, egy 3,2 literes 220
lóerős VR6-ossal, valamint egy brutális mértékű,
748 Nm-es nyomatékot leadó, ötliteres TDI V10-essel lesz
kapható, a későbbiekben érkezik majd egy öthengeres 2,5 literes
TDI, valamint egy 4,2 literes V8-as benzines. A váltó kézi és
automata kivitelben is hatsebességes, utóbbi Tiptronic rendszerű,
és Amerikába csak ezt szállítják.
A rabszolgakereskedő nomád törzsekre utaló nevet sok kritika
érte, de végül a VW vezetése kitartott a nevek világszerte egységes
használata mellett, pedig a SUVW nem volt rossz ötlet_