![]() |
|
![]() |
![]() |
Úgy tűnik, a GM komolyan veszi vezető szerepét az üzemanyagcellás autók fejlesztésében. A cég egyik vezető szakembere a napokban úgy nyilatkozott, hogy az idén januárban Detroitban bemutatott AUTOnomy tanulmány működő változata is elkészül még az év vége előtt. A forradalmi építési elveket képviselő jármű eddig csak egy 1:1 méretarányú makett formájában létezett, azonban a GM-nél fontosnak tartják bemutatni, hogy az újszerű elképzeléshez tartozó műszaki problémákat is képesek megoldani. Az AUTOnomy lelke a lépten-nyomon szörfdeszkához hasonlított alváz-panel, amely a futóművön kívül tartalmaz egy üzemanyagcella-egységet, az üzemanyagtartályt és négy villanymotort, amelyek az autó hajtásáról gondoskodnak. Erre az egységre kerül a felépítmény, amely viszonylag egyszerűen cserélhető, mivel az összes kezelőszerv, beleértve a kormányt és a fékpedált is, elektromos csatlakozókkal kapcsolódik az alvázhoz, amelyben a végrehajtó egységek találhatók.
