Európában is nyereséges a Nissan

2002.05.10. 14:35

 
   
   

Carlos Goshnnak olyasmi is sikerült, amire manapság alig akad példa: nem csak világszinten, de az összezuhanóban levő európai piacon is nyereségessé tette cégét. A japán gyártók évek óta küszködnek Európában: a kedvezőtlen yen-euró árfolyam miatt az autóikat kénytelenek jóval drágábban kínálni, mint az európai konkurencia, ráadásul a kereslet is csökkenőben van a kontinensen, így a helyzet egyre reménytelenebb. Ilyen körülmények közt igazi meglepetés, hogy a Nissan 501.000 autót eladva 2,7%-kal növelte európai eladásait, és több mint 25 millió euró nyereséget termelt. A cég emellett nemzetközi szinten is rekorddal zárta a március 31-ével záruló üzleti évet, üzemi nyereségük elérte a 3,8 milliárd dollárt.