Saab: reklámötlet házon belülről

2002.05.14. 10:24

 
   
   

Az új Saab 9-3 Sport Sedan jövőbeli reklámjainak alapját egy tréfás rajzocska adja, amely a cég egyik mérnöke vetett papírra a fejlesztési munkák elején. A rajzhoz tartozó történet szerint Ekkehard Schwartzot, a Saab karosszériatervező részlegének vezetőjét arra kérték, vesse papírra az autó jellegzetes részleteit, mire a szakember ahelyett, hogy az autó valamelyik részletét kezdte volna felvázolni, a képen látható - a vezetés élvezetétől az őrjöngésig vidám - emberkét vetette papírra. Ahogy Schwartz később elmondta, ezzel azt akarta kifejezni, hogy az autót a vezető köré igyekeztek tervezni, úgy, hogy a 9-3-as lehetőleg minden információt megadjon a sofőrnek és még véletlenül se szigetelje el jobban a külvilágtól, mint ahogy feltétlen szükséges. A vigyori sofőrre persze azonnal lecsaptak a cég marketingesei, hiszen így megmenekültek a kötelező kreatívkodás nehéz terhétől, ami amúgy sem kecsegtetett volna jobb eredménnyel. Ennek ellenére Schwartz nem tervezi, hogy munkahelyet váltson. "Művészi adottságaim láthatóan eléggé korlátozottak, így inkább maradnék a karosszéria-fejlesztésnél." - mondta a mérnök.