Rekordnyereség a Toyotánál

2002.05.15. 11:17

 
   
   

A 2001-es pénzügyi évben 1113 milliárd jen (8,69 milliárd dollár) adózás előtti nyereséget ért el a legnagyobb japán gyártó, ami 14,5 %-os növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Ráadásul ezzel a Toyota lett a legnagyobb nyereséget termelő japán cég megelőzve az NTT DoCoMo mobiltelefon-szolgáltató óriást is. A Toyota cégcsoport nettó nyeresége tovább emelkedett, a 615,8 milliárd jenes (4,8 milliárd dollár) eredmény 30,7 %-kal több, mint az egy évvel korábbi. "Az 1980-as években megkezdett munkánk, amely egy világméretű rendszer kiépítését célozza, lassan meghozza gyümölcsét: a nyereségünk növekszik, eladási számaink pedig megközelítik az évi hatmilliót" - mondta Fujio Cho, a Toyota elnöke. A cégnek 2001-ben valóben kevés hiányzott a bűvös hatmilliós határ átlépéséhez: világszerte összesen 5,784 millió Toyota, Daihatsu és Hino gépkocsit sikerült eladni, azaz 4,7 %-kal többet mint tavaly. A növekedés motorja elsősorban Észak-Amerika volt, ahol 1,78 millió autót értékesítettek, megszerezve ezzel a piac több mint 10 %-át, de a Yarisnak és az új Corollának köszönhetően Európában is jól szerepeltek a japánok: a korábbi 691.000 helyett 866.000 autót adtak el. Egyedül a japán belpiacon csökkentek az eladások, de a Toyota még így is a piac több mint 42 %-át birtokolja.