Nissan Elgrand: a csúf óriás

2002.05.24. 11:25

 
   
   

A hét elején egy nagy luxusfurgonnal lepte meg a Nissan a japán vásárlókat. Az Elgrand, amelynek ez a második generációja, fura szerzet. Termetre leginkább a Mercedes V osztállyal vagy a Volkswagen Transporterrel vethetõ össze: kiviteltõl függõen 7 vagy 8 személyes, csaknem 2 méter magas és épp két tonna tömegû. A mûszaki paramétereit azonban inkább személyautósnak mondanánk. 3,5 literes V6-os motorja 240 lóerõs, és ötsebességes kézzel is kapcsolható automataváltón keresztül hajtja kiviteltõl függõen az autó két- vagy négy kerekét. A hátsó futómû sem valamilyen teherautókból átvett merevtengelyes szerkezet, több lengõkaros kialakítása a jobbfajta európai luxusautókat idézi. A belsõ tér is luxuskivitelû: az igényes anyagok mellett a Nissan a CarWing információs rendszerrel is felszerelte, amelyet a beszerelt 8 hüvelykes monitorokon keresztül elöl és hátul is elérhetnek az utasok. Természetesen az Elgrand igen környezetbarát, teljesíti a Japánban jelenleg érvényes legszigorúbb környezetvédelmi elõírásokat, és a méretéhez képest a 12,5 literes átlagfogyasztás sem tûnik túlzottnak.

 
   
   

Ami európai szemmel mégis furcsává teszi az autót, az a finoman fogalmazva is megdöbbentő formaterv: a hatalmas hûtõmaszk és a nagy osztott lámpatestek a Renault Avantime extremitásain is túlmutatnak. Talán ezért sem tervezik az autó európai forgalmazását, a japánok azonban láthatóan kedvelik az ilyesmi jármûveket, mivel a Nissan szerint az Elgrandból éves szinten csaknem 40.000 darabot lehet eladni.