Hivatalos információk a Renault Espace IV-ről

2002.06.06. 14:25

 
   
   

Az autó külsőre szinte azonos az idén Genfben bemutatott Espace Concept tanulmánnyal. A Renault tervezői ügyesen ötvözték a korábbi Espace modellek formavilágát a legújabb Renault arculattal: arányai az autó már messziről felismerhetővé teszik, kétséget sem hagyva felőle, hogy ez is egy Espace. Ugyanakkor az orr-rész, az autó oldalán végighúzódó éles oldalvonal, a leghátsó oldalablak formája és még számos egyéb izgalmas részlet az Avantime és a Vel Satis megoldásait juttatja az ember eszébe. A változatlan alapforma miatt azt gondolhatnánk, hogy az új Espace műszaki szempontból keveset változott, pedig ez nem így van.

 
   
   

Az autót a Vel Satissal azonos műszaki alapokra helyezték, és a gyártás is átkerült a Matrától a Renault egyik üzemébe, ami az alapvetően megváltozott építésmódnak köszönhetően vált lehetségessé. A karosszéria különlegessége a hatalmas, 2,16 négyzetméteres üvegtető, amely jelenleg a legnagyobb, amelyet autóba csak szerelnek. A Renault emellett roppant büszke arra, hogy az eddigieknél is kényelmesebb és csendesebb autó emellett példamutatóan biztonságos is. Az aktív biztonsági felszerelések közt megtaláljuk a menetstabilizáló programot, a vészfék-asszisztenst, a blokkolásgátlót, míg a passzív biztonságot az utascella megfelelő kiképzése mellett nyolc légzsák, kettős övfeszítők növelik, hogy csak a fontosabbakat említsük.

 
   
   

A kényelmi berendezések sora is meglehetősen hosszú: az autóban van többek közt ülésenként szabályozható klímaberendezés, automata kézifék, esőérzékelős ablaktörlő, sötétedéskor automatikusan bekapcsoló lámpák, műholdas navigációs rendszer, sőt, beépített mobiltelefon is rendelhető hozzá drótnélküli Bluetooth fülhallgatókkal.

 
   
   

A motorválaszték is megújult. A csúcsmodell a VelSatisban is használt 3,5 literes 245 lóerős Nissan V6-ost kapta meg, míg a nagyobbik dízelváltozatba az Isuzu-féle 3 literes 180 lovas hathengeres turbódízel kerül. Emellett két erőteljes négyhengerest is kínálnak a nagytestű buszlimuzinhoz: egy 165 lóerős kétliteres soft-turbót és egy 2,2 literes 150 lovas dCi dízelt. Az autó forgalmazását előreláthatólag még az idén késő ősszel megkezdik.