GM, Suzuki: nagy tervek a Daewooval

2002.06.19. 14:24

 
   
   

A GM nyugat-európai terjeszkedést vár a Daewootól, a Suzuki pedig közös kisautókat fejlesztene a a koreaiakkal. A GM állítólag szeretné elérni, hogy a Daewoo öt éven belül több mint kétszeresére növelje eladásait Európa nyugati felén, és ezzel elérje a 3 %-os piaci részesedést. A tervezett invázió koordinálására külön céget is létrehoznak GM Daewoo Auto & Technology Europe néven. A cég élére a GM egyik veteránja, az Opel Törökország jelenlegi első embere, az osztrák Erhard Spranger kerül, akinek nem kisebb feladat jut, mint hogy újjászervezze a Daewoo európai eladási hálózatát, és megerősítse a márkanevet a régióban. Ezzel párhuzamosan eldőlt a Daewoo európai üzemeinek sorsa is: az üzbég, román és ukrán gyárak három, a lengyel Daewoo-FSO két évig kaphat műszaki támogatást és alkatrészeket a Daewoo típusok gyártásához, és ez alatt az idő alatt használhatják a Daewoo nevet is, de az általuk készített típusokat nem forgalmazhatják Nyugat-Európában.

Mindemellett lehullott a lepel a GM partnereinek kilétéről is: a korábbi hírekkel szemben nem a Fiat szerzett részt a Daewooból, hanem a Suzuki és a GM kínai partnere, a Liuzhou Wuling Automobile, elsősorban azzal a céllal, hogy hasznosíthassák a Daewoo kisautó-fejlesztési tapasztalatait, illetve esetleg közös fejlesztésbe fogjanak a koreaiakkal. A sors furcsa fintora, hogy a Daewoo nemrég állította le a Tico modell gyártását, amely épp a Suzuki Alto egyik régebbi változatán alapult, azonban a Daewoo szakemberei a licencvásárlás óta rengeteg tapasztalatot szereztek a kisautók építésében, ahogy azt a Matiz sikeres szereplése is bizonyítja. A közös típus a pletykák szerint a Daewoo Matiz mellett a Suzuki Wagon R/Wagon R+ és az Opel Agila típusokat válthatná fel.