![]() |
|
![]() |
![]() |
A GM nyugat-európai terjeszkedést vár a
Daewootól, a Suzuki pedig közös kisautókat fejlesztene a a
koreaiakkal. A GM állítólag szeretné elérni, hogy a Daewoo
öt éven belül több mint kétszeresére növelje eladásait Európa
nyugati felén, és ezzel elérje a 3 %-os piaci részesedést. A
tervezett invázió koordinálására külön céget is létrehoznak GM
Daewoo Auto & Technology Europe néven. A cég élére a GM egyik
veteránja, az Opel Törökország jelenlegi első embere, az osztrák
Erhard Spranger kerül, akinek nem kisebb feladat jut, mint hogy
újjászervezze a Daewoo európai eladási hálózatát, és megerősítse a
márkanevet a régióban. Ezzel párhuzamosan eldőlt a Daewoo európai
üzemeinek sorsa is:
az üzbég, román és ukrán gyárak három, a lengyel Daewoo-FSO két
évig kaphat műszaki támogatást és alkatrészeket a Daewoo
típusok gyártásához, és ez alatt az idő alatt használhatják a
Daewoo nevet is, de az általuk készített típusokat nem
forgalmazhatják Nyugat-Európában.
Mindemellett lehullott a lepel a GM partnereinek kilétéről
is: a korábbi hírekkel szemben nem a Fiat szerzett részt a
Daewooból, hanem a Suzuki és a GM kínai partnere, a Liuzhou Wuling
Automobile, elsősorban azzal a céllal, hogy hasznosíthassák a
Daewoo kisautó-fejlesztési tapasztalatait, illetve esetleg közös
fejlesztésbe fogjanak a koreaiakkal. A sors furcsa fintora, hogy a
Daewoo nemrég állította le a Tico modell gyártását, amely épp a
Suzuki Alto egyik régebbi változatán alapult, azonban a Daewoo
szakemberei
a licencvásárlás óta rengeteg tapasztalatot szereztek a kisautók
építésében, ahogy azt a Matiz sikeres szereplése is bizonyítja.
A közös típus a pletykák szerint a Daewoo Matiz mellett a Suzuki
Wagon R/Wagon R+ és az Opel Agila típusokat válthatná fel.
