![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy német amatőr tervező szerint a VW tőle lopta a takarékos kisautó ötletét. Eggert Bülk, aki mellesleg garázsok építéséből él, 1996-ban részt vett az Audi egy tervpályázatán "Négyüléses Örömautó" fantázianevű járművének makettjével és terveivel. Ez a jármű valóban mutat némi hasonlóságot a VW nemrég bemutatott alacsony fogyasztású prototípusával: felül ugyanúgy egy fejnyi keskeny, szinte azonos hosszúságú, hátsó kerekei pedig burkoltak. Bár Bülk alapötletét, hogy egy sorban négy ülést helyezzenek el úgy, hogy az utasok terpesztett lábai közt már a következő ülés van, nem használták fel, de a tervező meg van róla győződve, hogy az alapötlet tőle származik. Bülk elmondta, hogy a pályázatra az 1:5 méretarányú makett mellett részletes tervdokumentációt is mellékelt, amelyet azonban a makettel ellentétben nem kapott vissza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Amint elmondta, amikor megpillantotta a VW
prototípusát, azt hitte, egy az egyben az ő autóját építették meg.
"Először bosszantott a dolog, de most már inkább tréfásnak találom,
hogy a VW egy magamfajta idősödő tervezőtől veszi az ötleteit.
Végső soron hízelgő." Természetesen a VW tagadja, hogy az
egyliteres autónak köze lenne Bülk tervéhez, de ez a világon semmit
nem jelent, hiszen az ügynek itt vége is: Bülk nem perel, hogy
kinek van igaza, azt pedig úgysem tudjuk meg soha.
Forrás:
AutoBild
