Új sportkocsi-padlólemez és egy kompakt
platform is készül az Opel közreműködésével. A GM különböző
leányvállalatainál állítólag több sportos, hátsókerék-hajtású 2
illetve 2+2 üléses autó bemutatását is tervezik a nem túl távoli
jövőben, amelyek valószínűleg mind az Opelnél fejlesztett új
padlólemezre épülnek. Az már biztosnak tekinthető, hogy a Pontiac
Solstice roadster-tanulmány, és egy, az Opel Speedster/Vauxhall
VX220 modellt felváltó sportos típus is erre az alapra épül majd,
sőt, az is elképzelhető, hogy a Saab Sonettként emlegetett
sportgépe, az Alfa Spider utódja, és még néhány amerikai típus is
hasznosítja az új platformot. Azt egyelőre nem tudni, hogy egy
meglevő elsőkerék-hajtású padlólemezt alakítanak-e át, vagy
alapjaiban új konstrukciót hoznak-e létre. Állítólag a
legvalószínűbb lehetőség az, hogy az új Delta platformot alakítják
át. A Solstice-ről nyilatkozva az egyik GM vezető elmondta, hogy az
új padlólemezre épülő autókból legalább 200.000 darabot kívánnak
értékesíteni évente, ami legalább három alacsony árfekvésű modellt
feltételez. Emellett azt is beszélik, hogy a következő Detroit
Motor Show látogatói több kis- és közepes méretű hátsókerék-hajtású
tanulmányautóval is találkozhatnak majd.
Egy másik pletyka szintén az Opel platformfejlesztő tevékenységéhez kapcsolódik: eszerint a GM német leányvállalata és a Fiat közös alapokra helyezi a 2007-ben megjelenő Stilo utódot és a 2010-re várt két generációval későbbi Astrát, így mindkét autót jóval gazdaságosabban állíthatják elő. Ezzel az új, közös padlólemezre épített autók összesített eladásai elérhetik az egymillió darabot évente, amely megközelíti a piacvezető VW csoport A3 padlólemezének 1,1 milliós eredményét. Ezzel a típuspárossal zárulhat teljes a GM és a Fiat modellpaletta közös alapokra helyezésének folyamata. A hírek szerint az első egységes padlólemez a következő Saab 9-5-ban, az Alfa 157-esben és az Opel Omega utódában mutatkozik be, a következő lépcsőfokot pedig a Fiat Punto és az Opel Corsa jelenti, amelyek 2005 és 2007 között jelennek meg. A Stilo II/Astra IV padlólemezének fejlesztésére összeálló mérnökgárda előreláthatóan az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimben dolgozik majd.