Az első fotók a BMW Z4-ről

2002.07.02. 11:58

 
   
   

Számos kémfotó és pletyka után hivatalosan is bemutatták az új BMW roadstert. Az újdonság megőrizte előde jellegzetességeit, a hosszú orr-részt, a rövid túlnyúlásokat és az alacsony üléspozíciót, azonban egyetlen részlet sem maradt érintetlen. Az új formaterv az előd gömbölyded vonalait határozott, éles ívekkel váltotta fel, amelyek álló helyzetben is az autó dinamikáját hangsúlyozzák. A BMW - elsősorban kisebb súlya miatt - továbbra is kitart a vászontető mellett, ám a Z alakban összecsukódó ponyva igen helytakarékos és az automatikus mozgatómechanizmus 10 másodperc alatt képes felhajtani vagy összecsukni. A Z4 egyébként a kategóriában nagynak nevezhető 260 literes csomagtérrel rendelkezik, amelybe már gond nélkül befér két golftáska is. Egyelőre két hathengeres benzines motorváltozatról számol be a BMW sajtóanyaga: a Z4 3.0i-ben 3 literes 231 lóerős motort találunk, míg a 2.5i típust 2,5 literes 192 lóerős motor hajtja. Az erősebb változathoz 6, a gyengébbhez ötsebességes kéziváltó jár, vagy mindkettőhöz választható a Steptronic fantázianevű ötsebességes kézzel is kapcsolható automataváltó. Az autó 2003 elejétől szekvenciálisan kapcsolható tisztán mechanikus váltóval (SMG) is rendelhető lesz. Az autóba kérésre beszerelik a Dynamic Drive Control nevű rendszert is, amely egy "sport" feliratú gomb megnyomására megváltoztatja az autó néhány rendszerének hangolását: a motor így közvetlenebbül reagál a gázpedál parancsaira, megváltozik az elektromos kormányszervó rásegítésének mértéke és az automataváltó programja is sportosabb vezethetőséget tesz lehetővé. A sportos menettulajdonságokat a 3-as sorozatból átvett, a Z4 karakteréhez hangolt, elől McPherson rendszerű, hátul több lengőkaros, széles nyomtávú futómű, az 50-50 %-os súlyelosztás, az alacsony súlypont és a precíz, közvetlen áttételű koránymű biztosítja, a biztonságos megállásról a BMW ígérete szerint fékhatáscsökkenés-mentes fékrendszer gondoskodik. A Z4-esen emellett szériafelszerelés a defekt-mentes gumiabroncs és a dinamikus stabilitás-kontroll (DSC). A roadster kényelmi felszerelések terén a legújabb trendeket követi: az első osztályú autóhifi mellett található benne navigációs rendszer és beépített autótelefon is. Az autót élőben a Párizsi Autószalonon láthatjuk először, Amerikában pedig már az idén ősszel megkezdik a forgalmazást. A tervek szerint Európába 2003 tavaszán szállítják az első példányokat.