![]() |
|
![]() |
![]() |
2002. szeptemberében, a Párizsi Autószalonon
kerül sor az új Volvo S60 R és V70 R bemutatójára.
A Volvo S60 R 2.5 literes,
öthengeres turbómotorja 300 lóerős, nyomatéka 400 Nm
2,100/percnél. Manuális sebességváltóval 5.8 másodperc alatt
gyorsít 100 km/órára (előzetes adat), az elektronikusan korlátozott
csúcssebesség 250 km/óra. Négydugattyús Brembo féknyergeit
alumíniumból öntik. A tárcsák átmérője 330 mm.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerfalon három diszkrét gombot helyeztek
el, Comfort, Sport és Advanced Sport felirattal. A Comfort
beállítás a "Sky Hook" technikával ideálisan szigeteli el a
karosszériát az út egyenetlenségeitől. A Sport mód egy általánosan
használható fokozat, az Advanced Sport gomb megnyomása pedig igazi
aszfaltszaggató vadállatot varázsol az autóból. Mindezt a négy-C
technika teszi lehetővé (Continuously Controlled Chassis Concept -
Folyamatosan Szabályozott Futómű Koncepció), mely másodpercenként
500-szor, a menetsebesség, a rugózó mozgás és a kormányszög alapján
frissíti az egyes lengéscsillapítók beállítását. A
lengéscsillapítók fejlesztésében az
Öhlins Racing AB és a lengéscsillapító-gyártó
Monroe cégek működtek közre. A motorhoz kompakt, hatfokozatú
manuális sebességváltó csatlakozik, de rendelhetünk majd ötfokozatú
Geartronic automatát is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Külsőleg semmi kacifántosat nem csináltak az
S60-assal. Elején nagyobb beömlőnyílások és egy spoiler szolgálják
a motor és a töltőlevegő hűtését. A hátsó kis spoiler állítólag
húsz százalékkal csökkenti a kocsi hátulján jelentkező
felhajtóerőt.
Az R-logóval díszített ötküllős könnyűfém kerék mérete 17
vagy 18 coll, a Pirelli P-Zero Rosso gumiké pedig 235/45 vagy
235/40. A műszerfalon négy kék számlapos, ezüst keretes óra
található, a háromküllős bőrkormány pedig kissé elliptikus alakú,
így jobb fogást biztosít.
Az S60 R-t a Volvo ghenti üzemében, Belgiumban készítik, a
V70 R-t pedig a svédországi Torslanda gyárban. A korlátozott
darabszámú termelés indítását 2003 második negyedévére
tervezik.
