![]() |
|
![]() |
![]() |
Régóta hallani róla, hogy a Ford a legendás
kupé felélesztését fontolgatja, a legnagyobb akadályt azonban még
mindig nem sikerült leküzdeni. A Ford ugyanis jelenleg nem
rendelkezik megfelelő padlólemezzel. A probléma az, hogy
a klasszikus autóépítés mintapéldájaként ismert
Caprit nemigen
volna érdemes elsőkerék-hajtású padlólemezre építeni. Egyrészt
nem illene bele a típusról alkotott képbe, másrészt félő, hogy a
típus nem sikerülne elég sportosra, és úgy járna mint a Cougar vagy
a Probe, amelyek soha nem lopták be magukat igazán a vásárlók
szívébe, épp túlzottan személyautós menettulajdonságaik miatt.
A Ford jelenleg azonban csak két hátsókerék-hajtású platformot használ: a Jaguar S-type padlólemezét, amely túl bonyolult és drága, illetve a Mustangét, amely viszont bátran nevezhető kőkorian egyszerűnek. A megoldást valószínűleg a Mazda hozza majd, ugyanis a japánok két megfelelő padlólemezt is készítenek: a legendásan jól vezethető MX-5 roadster és az új RX-8 alapjai egyaránt alkalmasak lehetnek az új Capri számára. Ha így lesz, reméljük, jobban sül el a dolog mint az egyetlen korábbi sportos Mazda-Ford közös típusnál, a Probe II/MX-6 ugyanis szinte teljesen hidegen hagyta a vásárlókat.
