![]() |
|
![]() |
![]() |
A japán cég egy második üzemet épít Kínában,
ahonnan kisautókat szállítana Európába. Az új gyár, amelyet
Guangzhou tartományban építenének fel, évi 50.000 autó
előállítására volna képes. A gyárban a hírek szerint egy, a Jazz
alapjain nyugvó modellt állítanának elő, amely a Honda Motor Europe
vezetője, Minoru Harada szerint jól illeszkedne a cég jelenlegi
európai kínálatába. A TotalCar Autóipari Spekulációs Ad-Hoc
Bizottsága szerint ez a modell
megegyezhet a City néven emlegetett négyajtós limuzin-forma
kisautóval, amely 2004-ben kerül piacra a Távol-Keleten.
A kínai gyártás több szempontból is vonzó lehetőség a Honda
számára: egyrészt mindenképp sokkal olcsóbb, mint ha Japánból
hoznák az autókat, mivel az európai vámtételek ugyanúgy sújtják
mindkét országot, ám a kínai munkaerő sokkal olcsóbb és a jüan-euró
átváltási arány is kedvezőbb, mint a jen-euró árfolyam, emellett
így biztosíthatnák, hogy a második kínai gyár a kezdetektől teljes
kihasználtsággal üzemeljen.
