A Ford 100. születésnapjára készen lesz az első sportkocsi. A cég nyilvánosságra hozta a típus gyártásának részleteit is: a projekt felügyeletét a Ford Racing és az SVT (a Ford amerikai tuningrészlege) egyes szakemberei végzik, emellett technikai tanácsadóként a Cobra atyja, Carrol Shelby is részt vesz a típus végleges változatának kialakításában. A gyártást négy külső cégnél végzik: a motor a Roush Industries-nél készül, a belső tér kialakítását az autóipari beszállító-óriás, a Lear vállalta, az alumínium vázszerkezetet és a karosszériát a brit Mayflower készíti detroiti üzemében, míg az összeszerelést az S7 szupersportkocsijáról ismert Saleen végzi majd egy új Detroit mellett felállított üzemben.
Az első néhány példány jövő nyáron jelenik meg, bár az egyik Ford vezető tréfásan megjegyezte, hogy a 2003-as gyártás már most elkelt házon belül. A gyártás felfutása után is csak egy-két száz példány készül majd évente a legendás sportkocsi modern reinkarnációjából, amely így néhány éven belül a legdrágább Ferrarikhoz és Lamborghinikhez hasonló ritkasággá válhat.