Az Audi külön Zörgés Elleni Szakbizottsággal
küzd a nyiszogások, kattogások, csikorgások és egyéb kellemetlen
zajok ellen. A csapat az új modellek fejlesztése során folyamatosan
gyűri az autókat, különféle útburkolatokon, hőmérsékleten és
sebességeknél.
Feladatuk, hogy az új autókat megszabadítsák a kellemetlen
zörejektől, melyek a hosszú távú használat során komoly
kellemetlenséget okoznak a használóknak.
Eckhard Peithmann vezeti a csoportot, és saját bevallása
szerint a munka gyakran csak igen lassan megy, és rendkívül
kimerítő:
"Ehhez a munkához jó fülre és egy nagy adag türelemre van
szükség. Rengeteg zörejt csak a sok századik újrahallgatáskor lehet
lokalizálni. Iskolában vagy tanfolyamon ezt nem lehet megtanítani,
és különösen próbára teheti az emberek tűréshatárát. Ez a munka nem
való akárkinek."
Az egyes modellek zajtesztelése általában egy teljes évet
vesz igénybe. Négy-hat hetes periódusonként a csapat a világ egy
újabb távoli tájára költözik, ahol további extrém körülmények
között elemzik a zajszintet.
Az évek során még egy zörgésről és recsegésről szóló katalógust
is írtak, amely a mérnököket segíti a zajmentes autó
megtervezéshez.
A képen Eckhard Peithmann (bal oldalon) és kollégája
Carsten Vorantz látható.