Újabb kémfotók a Mercedes SLR-ről

2002.08.06. 14:47

 
   
   

A legújabb teszteken már alig álcázták a McLarennél készülő szupersportkocsit. Az SLR, amelyet tanulmányautó formájában először 1999-ben láthatott a közönség, hosszú ideje a Mercedes első próbálkozása, hogy méltó ellenfelet teremtsen a Ferrari, az Aston Martin vagy a Lamborghini leggyorsabb típusai számára.

Az autó a legmodernebb technológiákkal, nagy mennyiségű műanyag és alumínium felhasználásával készül, így tömege állítólag nem haladja meg az 1400 kg-ot, ami az 5,5 literes feltöltött V8-as motor több mint 550 lóerős becsült teljesítményét nézve kiváló menetteljesítményeket tesz lehetővé. Az autó a becslések szerint kevesebb mint 4 másodperc alatt katapultál 100-ra, a végsebessége pedig 320 km/h felett lesz. Emellett számos műszaki csemegét tartalmaz még, így a megállásról kerámiatárcsás fékek és elektronikus fékpedál gondoskodik, valamint beépítik az új baleset-megelőző rendszert és a nemrég bemutatott kanyarlámpákkal is felszerelik.

 
   
   

Ahogy az a képeken is jól látszik, az autó formája keveset változott a prototípushoz képest, bár a farrész valamivel magasabbnak tűnik a kémfotókon, és mintha az első tengelyvonal is előrébb került volna. Maradt viszont a jellegzetes nyílszerűen előremutató frontkiképzés, az ikerlámpák és a tető dinamikus íve, amelyek impozánssá és összetéveszthetetlenné teszik majd az autót.

Az SLR-re már most felvesznek előleget, amelynek összege átszámítva nagyjából 10 millió forint, a jövő évben kezdődő forgalmazáskor pedig ennek az összegnek még nagyjából a kilencszeresét kell kifizetnie annak, aki a garázsában szeretné tudni a Mercedes csodajárgányát.