![]() |
|
![]() |
![]() |
A legújabb teszteken már alig álcázták a
McLarennél készülő szupersportkocsit. Az SLR, amelyet tanulmányautó
formájában először 1999-ben láthatott a közönség, hosszú ideje a
Mercedes első próbálkozása, hogy méltó ellenfelet teremtsen a
Ferrari, az Aston Martin vagy a Lamborghini leggyorsabb típusai
számára.
Az autó a legmodernebb technológiákkal, nagy mennyiségű
műanyag és alumínium felhasználásával készül, így tömege állítólag
nem haladja meg az 1400 kg-ot, ami az 5,5 literes feltöltött
V8-as motor több mint 550 lóerős becsült teljesítményét nézve
kiváló menetteljesítményeket tesz lehetővé. Az autó a becslések
szerint kevesebb mint 4 másodperc alatt katapultál 100-ra, a
végsebessége pedig 320 km/h felett lesz. Emellett számos műszaki
csemegét tartalmaz még, így a megállásról kerámiatárcsás fékek és
elektronikus fékpedál gondoskodik, valamint beépítik az új
baleset-megelőző rendszert és a nemrég bemutatott
kanyarlámpákkal
is felszerelik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ahogy az a képeken is jól látszik, az autó
formája keveset változott a prototípushoz képest, bár a farrész
valamivel magasabbnak tűnik a kémfotókon, és
mintha az első tengelyvonal is előrébb került volna. Maradt
viszont a jellegzetes nyílszerűen előremutató frontkiképzés, az
ikerlámpák és a tető dinamikus íve, amelyek impozánssá és
összetéveszthetetlenné teszik majd az autót.
Az SLR-re már most felvesznek előleget, amelynek összege
átszámítva nagyjából 10 millió forint, a jövő évben kezdődő
forgalmazáskor pedig ennek az összegnek még nagyjából a
kilencszeresét kell kifizetnie annak, aki a garázsában szeretné
tudni a Mercedes csodajárgányát.
