Az S osztállyal párhuzamosan a CL luxuskupét is
modernizálják. Az átalakítás minimális arculati módosításokból és
néhány új biztonsági és kényelmi felszerelés bevezetéséből áll,
emellett az S osztály két új motorjával is megrendelhető lesz az
óriási kupé.
Mindkét új motor 500 lóerős, de a CL 600-asba a
Maybach legyengített biturbó V12-ese kerül, míg a CL55AMG-be egy
jóval könnyebb és sportosabb karakterű 5,5 literes mechanikus
feltöltéses V8-ast építenek. A két új motorral felszerelt változat
menetteljesítményei is megegyeznek, mindkettő 4,8 másodperc alatt
gyorsul 100 km/h sebességre és az elektronika 250 km/h-ban
korlátozza végsebességüket. A harmadik motor, az ötliteres 306
lóerős V8-as változatlanul vészeli át a modellfrissítést.
A megújult CL az utcán az új lökhárítókról, az áttervezett,
víztiszta üvegű első lámpatestekről, az átformált hátsó
lámpaburákról és a kivilágított visszapillantó tükrökről ismerhető
fel. Sokkal lényegesebb változtatások történtek a lemezek alatt: az
autó megkapta az Active Body Control (ABC) nevű rendszert, amely
gyakorlatilag egy fejlett aktív futóműrendszer: a lengéscsillapítók
csillapításának folyamatos változtatásával csökkenti a karosszéria
dőlését, és egyéb, az úttartást rontó mellékmozgásait, így növelve
az autó stabilitását.
Emellett a CL is megkapta a Mercedes Pre-Safe nevű baleset-előrejelző rendszerét, amely még az ütközés előtt képes beindítani az autó biztonsági berendezéseit. Az autó belsejét is átdolgozták, ami leginkább a megváltozott középkonzolon vehető észre, itt helyezkedik ugyanis el a COMAND rendszer (Cockpit Management and Data System) nagyobb, színes kijelzője.