Közös hibrid modellekről tárgyal a Ford és a Toyota

2002.08.09. 12:41

 
   
   

A két óriásvállalat a jövőbeli hibrid hajtásláncok közös fejlesztésének lehetőségeit vizsgálja. A tárgyalások egyelőre igen korai stádiumban vannak, de már most határozottan körvonalazódnak az együttműködés lehetőségei. A legvalószínűbb, hogy a két cég közös alkatrész-bázist hozna létre, így jelentősen csökkenhetnének a fejlesztési és gyártási költségek. A hibrid hajtások fejlesztése mindkét cég központi problémái közé tartozik: a Ford egy ideje komolyan foglalkozik a gondolattal hogy több márkájánál - így a Ford mellett a Volvónál, a Mazdánál és a Land Rovernél is elkészíti néhány új modell benzin-elektromos vagy dízel-elektromos változatát, míg a Toyota már 1997 óta sorozatban készít hibridhajtású autót. A magas fejlesztési költségek miatt nemrég úgy nyilatkoztak a japánok, hogy szívesen szállítanának kész hajtásrendszereket más gyártóknak, ami a Fordnak is kapóra jönne, hisz így rengeteg költséges fejlesztést meg lehetne spórolni. A Ford egyébként már rendelkezik egy kész hibrid hajtásrendszerrel, amelyet 2003-ban terveznek bemutatni az Escape terepjáróban, és egy hidraulikus-benzines hajtáson is dolgoznak az amerikai kormány támogatásával. A Toyota és a Ford összefogásával elképzelhető, hogy a hibridhajtású autók előállítási ára még közelebb kerül a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt modellek árszínvonalához, így a tisztább és takarékosabb technológia terjedése újabb lendületet kaphat.