A Kangoo Break'up nevű masina a Val d'Isere-ban megrendezett
terepjáró és szabadidőautó kiállításon (2002. augusztus 10-18.)
mutatkozik be.
Az új koncepcióautó kialakításakor a Renault tervezői elsősorban az aktív kikapcsolódást kedvelők igényeit igyekeztek szem előtt tartani: a csomagtér helyére egy rövid, nyitott rakodóhelyet terveztek, ahol egyszerűen elhelyezhető két kerékpár, a család sífelszerelése vagy egy szörfdeszka vitorlástól.
A plató végén található ajtókat úgy alakították
ki, hogy akár befele, akár kifele 90 fokban nyithatók, és befelé
nyitva belesimulnak a raktér oldalába, így a hátul kilógó nagyobb
tárgyak szállítása sem okozhat problémát. A tárgyak rögzítésére
masszív bekötési pontok szolgálnak, a plató szélein pedig külön
hornyokat alakítottak ki a biciklik kerekei számára. A Renault
egyébként saját fejlesztésű hegyikerékpárjait ajánlja ezekre a
helyekre, amelyeket a tanulmánnyal együtt mutatnak be.
Az autó többi részén is látványos változások történtek a
szériagyártású Kangoohoz képest. A legszembetűnőbb talán az
átalakított orr, amelyet
a Renault Spider megoldását idéző cseppforma lámpák uralnak,
emellett az újabb modellekre jellemző kettős osztású hűtőmaszk egy
újabb változatával találkozhatunk az autón.
Természetesen az új formához igazodnak a nagy, terepjárós hatást keltő műanyag elemek és a 6 küllős 17 hüvelykes keréktárcsák is. Szintén érdekes, bár manapság már nem túl meglepő megoldás az óriási napfénytető, amely az autóban ülők feje felett szinte a tető teljes szélességében húzódik, láthatóvá téve az eget, no meg a rosszul elhelyezett közlekedési lámpákat. A típus mechanikai szempontból a Kangoo 4x4-esen alapul: a motorházban a Renault 1,6 literes 110 lóerős 16 szelepes motorját találjuk, amely ötsebességes kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.