Új terepjáró-tanulmányt mutat be a Renault

2002.08.09. 13:46

A Kangoo Break'up nevű masina a Val d'Isere-ban megrendezett terepjáró és szabadidőautó kiállításon (2002. augusztus 10-18.) mutatkozik be.

 
   
   

Az új koncepcióautó kialakításakor a Renault tervezői elsősorban az aktív kikapcsolódást kedvelők igényeit igyekeztek szem előtt tartani: a csomagtér helyére egy rövid, nyitott rakodóhelyet terveztek, ahol egyszerűen elhelyezhető két kerékpár, a család sífelszerelése vagy egy szörfdeszka vitorlástól.

 
   
   

A plató végén található ajtókat úgy alakították ki, hogy akár befele, akár kifele 90 fokban nyithatók, és befelé nyitva belesimulnak a raktér oldalába, így a hátul kilógó nagyobb tárgyak szállítása sem okozhat problémát. A tárgyak rögzítésére masszív bekötési pontok szolgálnak, a plató szélein pedig külön hornyokat alakítottak ki a biciklik kerekei számára. A Renault egyébként saját fejlesztésű hegyikerékpárjait ajánlja ezekre a helyekre, amelyeket a tanulmánnyal együtt mutatnak be.

Az autó többi részén is látványos változások történtek a szériagyártású Kangoohoz képest. A legszembetűnőbb talán az átalakított orr, amelyet a Renault Spider megoldását idéző cseppforma lámpák uralnak, emellett az újabb modellekre jellemző kettős osztású hűtőmaszk egy újabb változatával találkozhatunk az autón.

 
   
   

Természetesen az új formához igazodnak a nagy, terepjárós hatást keltő műanyag elemek és a 6 küllős 17 hüvelykes keréktárcsák is. Szintén érdekes, bár manapság már nem túl meglepő megoldás az óriási napfénytető, amely az autóban ülők feje felett szinte a tető teljes szélességében húzódik, láthatóvá téve az eget, no meg a rosszul elhelyezett közlekedési lámpákat. A típus mechanikai szempontból a Kangoo 4x4-esen alapul: a motorházban a Renault 1,6 literes 110 lóerős 16 szelepes motorját találjuk, amely ötsebességes kézi váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.