A Tesla saját töltőhálózata egy ideje nyitva áll minden villanyautós előtt. Hogy az amerikai villanyautó-gyártó tovább növelje a fogyasztók hűségét és saját bevételeit, április 13-án egy előfizetéses tagsági rendszert is bevezetett, melynek tagjai fix havi összegért kedvezményt kapnak a Superchargerek tarifáiból. A teslások automatikusan tagok, így nekik nem kell külön fizetni.
Bátaszék környékén, az 55-ös főúton intettek ki a forgalomból egy román honosságú autószállító szerelvényt. A Merci Sprinter mögé akasztott tréleren két másik Mercedes utazott, az egyikkel komoly gond volt.
Az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a ROADPOL kezdeményezéséhez csatlakozva 2024. április 19-én 6 órától 2024. április 20-án 6 óráig 24 órás sebességellenőrzést tart a rendőrség – írja a police.hu. A nagyszabású akcióban az összes elérhető traffipaxot bevetik.
Hol a legjobb gyalogolni?
A leginkább gyaloglásbarát városok rangsorának első tíz helyéből kilencen Európai város található – idézte a Euronews a Compare the Market Australia ár-összehasonlító weboldal elemzését.
Nemrég mutattak egy rövid kedvcsinálót a Citroën C3 legújabb változatáról, mely a korábbi kivitelek után az Aircross nevet kapta. Ez egy kissé puffasztott változata az alap C3-nak, mely napjainkra alapból is B-szegmensbe tartozó SUV-vá érett. Ezen túl viszont tud valamit, amit csak kevesen ebben a méretosztályban: három üléssor van benne.
A svéd Uppsalában kezdték el használni a Scout Park alkalmazást, amely használatával a járókelők feljelenthetik a tilosban parkoló autókat. Az alkalmazást fejlesztő cég szerint bejelentést 16 év feletti, svéd állampolgárok tehetnek az applikáció segítségével.
A Gordon Murray Automotive egyelőre még csak két modellcsaládot jelentett be. A T.50 szupersportautós párosa után a következő termék a T.33, mely száz darab coupéból, további száz spiderből és egy később esedékes harmadik evolúcióból áll majd. Mindegyiket a Cosworth 11 000 rpm-nél limitált szívó V12-es motorja hajtja, az első prototípus pedig már működik is. Ráadásul elég jól.
Dél-Koreában hosszú ideig bevett gyakorlat volt, hogy a személyes használatra vásárolt luxusautókat céges szolgálati autóként regisztrálják a tulajdonosok, hiszen az ázsiai ország törvényei szerint így sokkal kevesebb adót kell utánuk fizetni. A koreai kormány azonban az asztalra csapott, és egy frappáns intézkedéssel jelentősen visszaszorította a trükközést.
Már több nagymúltú európai autómárkát is felszippantottak a kínaiak – például az MG-t –, de úgy tűnik, nekik ez még nem elég. A közelmúltban egy olyan, francia márkára szerették volna rátenni a kezüket, ami jelenleg a Stellantis tulajdonában van.
A Használtautó.hu Magyarország vezető autós piactereként remek rálátással rendelkezik a hazai piacra, amelynek alakulásáról időnként elemzéseket is megjelentet. A legfrissebb jelentésből több érdekesség is kiderül.
Bár az EQS kifejezetten villanyautónak készült, a Mercedes-Benz mégis gondolkodott egy belső égésű motorral szerelt változaton. Persze az autó elejében elhelyezett apró, 1 literes kéthengeres a kerekek közvetlen forgatása helyett hatótávnövelő generátorként teljesített volna szolgálatot.
El kell ismerni, hogy forgalmi rendjüket tekintve vannak alattomos vagy akár idegesítő parkolóházak. Valószínűleg ilyenben tévedt el az a brazil férfi is, aki jobb híján a lépcsőn próbálta meg elhagyni egy stadion parkolóházát, de nem sikerült neki.
Hol van már a franciaországi elnökválasztás, amikor a második fordulóba jutott két elnökjelöltek túlzónak tartották a legnagyobb vállatok vezetőinek csillagászati fizetéseit.
Vannak olyan közlekedők, aki igen lazán kezelik a szabályokat: itt van például ez a kerékpáros ételfutár, aki úgy gondolta, hogy remek ötlet felhajtani az M0-s autóútra a kamionok és a 110-zel haladó autók közé.
Győrben történt, hogy a gyalogátkelő felé közeledő gyalogost nem vette észre időben egy autós, nem tudott megállni előtte, így inkább kikerülte. A gyalogost ez eléggé felbosszantotta.
A napokban bemutatta a Honda a Ye Seriest, vagyis Ye szériát: a kizárólag elektromos autókból álló modellcsaládot a kínai piacra szánják. Egyelőre három új típus érkezett, de a közeljövőben további hármat mutat majd be a Honda.
Európában valamilyen érthetetlen oknál fogva komoly térhódítást vittek véghez az SUV-k, és ezzel együtt az olyan ésszerű kategóriák, mint a családi egyterű vagy a klasszikus szedán, kikoptak. Ezzel szemben utóbbi reneszánszát éli például Kínában, ahol az eladások jelentős részét még mindig ez a forma teszi ki.
A Mazda 6 legutolsó generációja már egy ideje a piacon van, tisztán elektromos változat egyáltalán nem készült belőle. Most ez megváltozhat, de nem egészen úgy, ahogy azt elsőre gondolhatnánk.
A Nissan Qashqai harmadik generációja életciklusa közepénél jár, időszerű volt egy kis frissítés. Nem is aprózta el a dolgot a gyártó: az új, javított kiadás markánsabb orr részt és jelentősen fejlettebb infotainment rendszert kapott.
A Cybertruck túlzás nélkül a legmegosztóbb jármű a világ útjain. A szokatlan kinézetű platóssal saját bevallása szerint is hatalmasat vállalt a Tesla, az autós közösség kárörvendőbb fele pedig azóta is minden információmorzsára ugrik, ha az autó hibáiról van szó. Most ők örülhetnek.
Ha nem tudod legyőzni az ellenfeled, szövetkezz vele. Valami ilyesmi lehetett a gondolat az Uber magyarországi visszatérése mögött. Azok után, hogy a globális szinten is rendkívül népszerű szolgáltatást a taxisok egyszer már elzavarták hazánkból, az amerikai székhelyű vállalat most a Főtaxival szövetkezve térne vissza. Ennek részleteiről itt írtunk.
Rövid kedvcsináló videót mutatott a Citroën a hamarosan bemutatásra kerülő C3 és ë-C3 Aircrossról. Nemcsak az a különlegessége, hogy kicsit terepjárósabb jellemvonásai lesznek, mint a nemrég bemutatott C3-nak, de ha lehet hinni a pletykáknak, akkor 7 üléses kivitele is lesz majd.
Nemrég jelent meg a legújabb Mustang, nem sokkal rá a legdurvább gyári kivitelét, a GTD-t is bejelentették. Nem, ez nem a Volkswagen Golf sportos dízel változata, hanem egy kőkemény versenytechnikára építkező Mustang irgalmatlan erővel.
Úgy néz ki hamarosan vége az istenien üvöltő V8-as és V6-os motoroknak a Maserati háza táján és ők is az elektromos autókat választják. Eddig a pontig még van egy kis idő, de a márka konzervatív rajongói véssék eszükbe a kijelölt dátumot: 2028.
A modern autók önvezető rendszerei folyamatosan fejlődnek, és egyre több szituációt képesek megfelelően kezelni. Nem mindenhol nézik azonban ezt jó szemmel.